• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6
معاون گردشگری استان زنجان اعلام کرد

حضور گردشگران خارجی در تکیه حسینی ارمغانخانه

  • کد خبر : 9781
  • 06 آگوست 2022 - 11:19
حضور گردشگران خارجی در تکیه حسینی ارمغانخانه
گردشگرآنلاین - معاون گردشگری زنجان از حضور گردشگران خارجی در تکیه حسینی ارمغانخانه خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، علی اکبر شرفی گفت: «هر سال از روزهای اول تا آخر محرم در مجموع حدود ۱۵۰هزار نفر در مراسم تکیه ارمغانخانه حضور پیدا می‌کنند و امسال هم خبرنگاران خارجی از کشورهای مختلف برای تهیه خبر، ثبت و ضبط این مراسم در تکیه حسینی ارمغانخانه حضور دارند.»

معاون گردشگری زنجان افزود: «برنامه‌های تکیه ارمغانخانه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۷ و برنامه ویژه این تکیه در روز عاشورا از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۶ ادامه دارد.»

شرفی گفت: «تعزیه ارمغانخانه یکی از معروف‌ترین تعزیه‌خوانی‌های ایران است که قدمت آن به بیش از ۴۰۰ سال پیش برمی‌گردد و در سال ۱۳۸۹ در شمار میراث معنوی ایران به ثبت ملی رسیده است.»

تکیه حسینی اعظم شهر ارمغانخانه از قدیمی‌ترین تکیه‌های شمال غرب کشور و یکی از بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین تکیه‌های مذهبی در کشور است.

اَرمَغان‌خانه شهری مرکز بخش قره‌پشتلو شهرستان زنجان ایران است و در شمال‌غرب شهرستان زنجان واقع است. ارمغان‌خانه در سال ۱۳۸۷ خورشیدی به شهر ارتقاء یافت.

شهر ارمغانخانه مرکز بخش قره پشتلو از توابع شهرستان زنجان در بهمن ماه ۱۳۸۷ با تصویب هیئت وزیران بعنوان شهر شناخته شده و از تیر ماه ۱۳۸۸ شهرداری در این شهر تأسیس و فعالیت خود را آغاز نموده‌است این شهر در ۳۲ کیلومتری استان واقع شده و از نظر مختصات جغرافیایی در ۴۸ درجه و ۳۲ دقیقه طول جغرافیایی و ۳۶ درجه و ۵۸دقیقه عرض جغرافیایی در غرب شهر زنجان استقرار یافته‌است میانگین ارتفاع محدوده شهر از سطح دریا ۱۹۴۰ متر می‌باشد.

مسیر اصلی شهر از سمت زنجان بوده جاده ترانزیت بطرف عثمانی (ترکیه کنونی) از این شهر می‌گذرد که راه ارتباطی بین زنجان و اردبیل بشمار می‌رود.

در زمان حکومت زندیه هنگام عبور کریم خان زند از زنجان که با اهداء هدایا از سوی مردم در این محل (تورپاخ قلعه) به وی انجام گرفت شهرآرمان خانه به ارمغانخانه تغییر نام یافت.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.