• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

خاموشی خبرساز حافظیه؛ اولویت عمل به قانون است یا فراری دادن گردشگران؟!

  • کد خبر : 6289
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
خاموشی خبرساز حافظیه؛ اولویت عمل به قانون است یا فراری دادن گردشگران؟!

گردشگرآنلاین – اواخر هفته گذشته قطعی دو ساعته برق آرامگاه حافظ خبرساز شد، خبری که در فضای مجازی بازخورد خوبی به همراه نداشت.

به گزارش گردشگرآنلاین از استان فارس، حافظیه، سعدی و برخی اماکن تاریخی دیگر در شهر شیراز تنها متعلق به مردم شیراز و فارس نیستند، این آثار تاریخی و جهانی که بیانگر هویت تاریخی و فرهنگی مردم ایران به شمار می‌روند در سراسر دنیا طرفدارانی دارند و چه خوب که ما اجازه موج‌سواری را به دشمن ندهیم و برای رسانه‌های معاند خوراک خبری آماده نکنیم.

روز چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه و در روزهای منتهی به سال نو برق حافظیه حدود دو ساعت قطع شد و سامانه الکترونیکی صدور بلیط و همچنین آب مجموعه نیز با مشکل مواجه و در نهایت نوعی بی‌نظمی در مجموعه جهانی حافظیه حاکم شد و گردشگران را دچار سردرگمی کرد.

مشخص شد که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس که پس از شیوع کرونا حال خوبی هم ندارد قادر به پرداخت قبض‌های برق مجموعه‌های تحت پوشش خود نیست و علی‌رغم تذکرهای شرکت توزیع برق نتوانسته‌ است بدهی‌هایش را تسویه کند.

در این میان شیوع کرونا و مشکلاتی که در پی آن حاکم شد، اوضاع گردشگری را بسیار تحت تاثیر قرار داد و اماکن تاریخی، هتل‌ها و مهمانپذیرها، آژانس‌های گردشگری و ..‌. دچار خسارت شدند.

از طرفی پیگیری ماجرا از سوی شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز صحت موضوع را تایید کرد و روابط عمومی این شرکت گفت: بر اساس قانون پس از یک دوره بدهی و اعلام تذکر، اجازه قطع برق برای ساعاتی وجود دارد.

احمدی افزود: با توجه به اینکه این سازمان شش ماه قبض برق را پرداخت نکرده و بدهی سنگینی دارد ما مجبور به قطع برق مجموعه حافظیه شدیم.

او با بیان اینکه در اینجا بحث عدالت اجتماعی مطرح است، گفت: سازمان‌ها الگوی مردم هستند و باید طبق قانون بدهی‌های خود را پرداخت کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.

تمرکز بر رونق گردشگری، عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری است

معاون گردشگری و زیارت استاندار فارس اما با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری اظهار داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری استان فارس استانی است که باید به بحث گردشگری‌اش توجه ویژه شود، لذا توجه به اقتصاد بدون نفت، حرکت و خدماتی که نهایتا به ایجاد اشتغال منتج خواهد شد، بر اساس سخنان رهبری باید در دستور کار باشد.

محمد فرخ‌زاده  افزود: در این راستا تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان باید این دستور رهبری را تمکین کرده و با تعامل موثر و مدارا از بروز چنین اتفاقاتی پیشگیری کنند‌.

عمل به قانون یا آب به اسیاب دشمن ریختن؟

به گزارش گردشگرآنلاین از استان فارس، وی گفت: مجموعه حافظیه یک برند بین‌المللی است و خاموشی آن دستاویزی برای رسانه‌های معاند می‌شود؛ لذا باید در نظر داشت که ضمن توجه به قانون، با این اقدام آب به آسیاب چه کسی ریخته می‌شود؟

او افزود: اینکه به گردشگران نشان دهیم که شرایط خوبی برای پذیرش گردشگر نداریم و قادر به حل مسائل ساده نیستیم، جز ضرر برایمان آورده‌ای نخواهد داشت، بنابراین دستگاه‌های خدمات‌رسان هم باید اولویت را در نظر گیرند.

فرخ‌زاده اظهار داست: همه ما اذعان داریم که درآمد حاصل از بناهای تاریخی و فرهنگی به خزانه واریز می‌شود و بخشی از آن و عمدتا با تاخیر به استان بازمی‌گردد.

او افزود: امروز همه شهرها و روستاهای کشور در تلاش برای جذب گردشگر داخلی هستند بنابراین نباید داشته‌هایمان را به این طریق ضایع کنیم.

معاون استاندار فارس همچنین از مسئولان میراث فرهنگی خواست تا با پیش‌بینی لازم و پیگیری اوضاع از مرکز یا مجموعه مدیریت استان به‌گونه‌ای این بدهی‌ها را پرداخت کنند تا کار به اینجا نرسد.

منبع: فارس 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.