• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

خبرهای خوبی برای راهنمایان گردشگری در راه است

  • کد خبر : 11369
  • 13 سپتامبر 2022 - 9:45
خبرهای خوبی برای راهنمایان گردشگری در راه است
گردشگرآنلاین - رئیس جامعه انجمن‌های راهنمایان گردشگری گفت: در هفته جاری خبر خوشی در رابطه با بیمه راهنمایان اعلام خواهد شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، محسن حاجی سعید رئیس جامعه انجمن‌های راهنمایان گردشگری  با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای برقراری بیمه راهنمایان‌ گردشگری، اظهار کرد: تلاش‌هایی در این باره انجام شده که نتایج خوبی را به دنبال داشته است و در هفته جاری خبر خوشی در این رابطه به راهنمایان خواهد رسید.

وی افزود: بیمه راهنمایان‌ گردشگری از تیر امسال بنابه دلایلی قطع شده بود که به محض اطلاع از این موضوع، تلاش‌ها برای از سرگیری بیمه راهنمایان انجام شد و در این میان ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاونت گردشگری این وزارتخانه و جامعه انجمن‌های راهنمایان گردشگری تمام تلاش خودشان را انجام دادند و خوشبختانه نتایج خوبی حاصل شده است.

حاجی سعید با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش راهنمایان گردشگری خاطرنشان کرد: این قشر نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور دارند و توجه به راهنمایان گردشگری می‌تواند باعث رونق هرچه بیشتر این صنعت شود.

به نام ایزد یکتا کانون انجمن های صنفی راهنمایان‌ گردشگری سراسر کشور در سال ۱۳۹۱ شکل گرفت. انجمن‌های صنفی راهنمایان از سال ۱۳۷۹ در ایران شروع به کار کردند و تا به حال ۲۱ انجمن در کشور تشکیل و به عضویت کانون درآمده اند. با عضویت در کانون انجمن های صنفی راهنمایان‌ گردشگری سراسر کشور، اعضای آن عضوی از فدراسیون جهانی راهنمایان‌‌ گردشگری محسوب میشوند چراکه کانون عضو این نهاد بین المللی است. راهنمای گردشگر عضو کانون میتوانند از فرصت های آموزشی، نشست‌های دو سالانه بین المللی، کارت کالتور برای بازدید رایگان از برخی اماکن تاریخی و موزه ها در دنیا و دیگر فعالیت های ارائه شده توسط فدراسیون بهره ببرند. همچنین اعضا میتوانند از فرصت های آموزشی، تسهیلات رفاهی و امکان حضور در گردهمایی های سالانه ملی بهره مند شوند. در مجموع بالغ بر ۳۰۰۰ راهنمای گردشگری از طریق انجمن های صنفی و تشکلهای قانونی راهنمای گردشگری در استان های مختلف عضو کانون هستند.

اهداف اصلی کانون عبارتند از حفظ حقوق و منافع قانونی اعضا، دفاع از جایگاه شغلی راهنمای گردشگری، رفع مشکلات صنفی و رفاهی، ارتقا سطح آموزش و ارتباط موثر با نهادهای دولتی و خصوصی در راستای تامین منافع اعضا که انتظار میرود برای تحقق این اهداف همراهی اعضا و حمایت دولت را داشته باشیم. لازم است یادآوری کنیم راهنمایان گردشگری ایران سفرای صلح و فرهنگ این سرزمین هستند. براین‌اساس هیئت مدیره چهارم کانون تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق و استحصال خواسته های مشروع و قانونی اعضا خواهد کرد.

راهنمای گردشگری یا راهنمای تور  شخصی است که افراد یا گروهی را که به منظور بازدید به نقاطی که قابلیت آن را دارند راهنمایی می‌کند و اطلاعات و جزئیات محل را در اختیار آنها قرار می‌دهد. در حال حاضر کشورهایی که توان گردشگر پذیری بالایی دارند دوره‌های تخصصی برای آموزش راهنمایان خود تعریف کرده‌اند و افراد ملزم به گذراندن این دوره‌های آموزشی هستند.

خبرهای خوبی برای راهنمایان گردشگری در راه است

خبرهای خوبی برای راهنمایان گردشگری در راه است

منبع: کانون انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.