• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3
سفیر ایران در روسیه:

خواهرخواندگی اردبیل با ساراتوف/بازارهای روسیه سودآور است

  • کد خبر : 6421
  • 24 فوریه 2022 - 12:14
خواهرخواندگی اردبیل با ساراتوف/بازارهای روسیه سودآور است

گردشگرآنلاین – سفیر ایران در روسیه گفت: با توجه به ظرفیت‌های مشترک ساراتوف روسیه و استان اردبیل تلاش می‌کنیم تا رابطه خواهرخواندگی این دو شهر به انجام برسد.

به گزارش گردشگرآنلاین، کاظم جلالی در نشست ویدئوکنفرانسی با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی استان اردبیل در جلسه توسعه صادرات اظهار کرد: با خواهرخواندگی اردبیل و ساراتوف به راحتی می‌توانیم ارتباطات تجاری و حضور هیئت‌های اقتصادی دو استان را تقویت کرده و تعاملات بین المللی را افزایش دهیم.

وی ضرورت راه اندازی پنجره واحد برای صادرات با کشور روسیه را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این کار در کنار جلوگیری از ورود صادرکنندگان غیرتخصصی زمینه توسعه ارتباطات تجاری و مراودات ایران با روسیه را با مشارکت بخش خصوصی و تجار فعال و متخصص مهیا می‌کند.

سفیر ایران در روسیه بازار این کشور را متنوع و در عین حال گسترده توصیف کرد و گفت: سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به روسیه زمینه افزایش حجم تجارت خارجی را فراهم کرده و یک استراتژی هوشمند را در تقویت روابط ایران و روسیه شکل داده است.

جلالی افزود: استان اردبیل با داشتن توانمندی‌های متعدد فرصت گسترش مناسبات با روسیه را مهیا کرده و با توجه به میزان بالای واردات در روسیه می‌توانیم در این کشور با حضور تجار توانمند حضور قوی و مؤثری را داشته باشیم.

وی بیان کرد: استان اردبیل ظرفیت‌های ممتاز گردشگری و کشاورزی دارد که به نظر می‌رسد با مشارکت بخش خصوصی توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌تواند تنوع صادرات به آسیای میانه و روسیه را مهیا و فراهم کند.

سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: قرار است در کنار اتصال راه آهن کشورمان از طریق استان اردبیل به جمهوری آذربایجان و خط ریلی آسیای میانه بارانداز ریلی نیز راه اندازی شود که این امر می‌تواند شرایط مناسب صادرات و تجارت بین المللی را برای تجار و بازرگانان به وجود آورد.

جلالی حل مشکلات گمرکی را گامی جدی در حمایت از صادرکنندگان دانست و گفت: مرزهای این استان باید به تناسب خدمات گمرکی مجهز به امکانات جدید باشد تا ما بتوانیم از این امکانات و ظرفیت‌ها بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.