• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

خوش منظره‌ترین سفرهای رودخانه‌ای دنیا در قاب مستند

  • کد خبر : 20486
  • 08 می 2023 - 9:24
خوش منظره‌ترین سفرهای رودخانه‌ای دنیا در قاب مستند
گردشگرآنلاین - مستند دو قسمتی «خوش منظره‌ترین سفرهای رودخانه‌ای دنیا» امشب و فردا شب ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

به گزارش گردشگرآنلاین، این مستند در ژانر طبیعت به کارگردانی بن کریشتن محصول ۲۰۲۱ کاناداست که به روی آنتن خواهد رفت.

مستند «خوش منظره‌ترین سفرهای رودخانه‌ای دنیا» زیبایی‌های رودها و مسیرهای آبی در قاره اروپا و آمریکا شمالی را به تصویر می کشد که این قابلیت سبب شده تا گردشگران بسیاری برای دیدن از این مناطق به آنجا سفر کنند.

همچنین در این مستند توضیحات کاملی درباره مکان جغرافیایی این مناطق بکر و دیدنی مثل رود شنون در ایرلند به مخاطبان داده می شود.

مستند «خوش منظره ترین سفرهای رودخانه ای دنیا» یکشنبه و دوشنبه، ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ساعت ۲۲ به مدت ۴۵ دقیقه پخش و روز بعد حوالی ساعت ۵ صبح بازپخش خواهد شد.

به گزارش گردشگر آنلاین، فیلم مستند که شاخه‌ای بزرگ از صنعت تصاویر متحرک را شامل می‌شود، به منظور مستندسازی جنبه‌هایی از واقعیت ساخته می‌شود. در ابتدا فیلم مستند، یک فیلم سینمایی بود که بر روی فیلم (نگاتیو) – که تنها وسیلهٔ موجود در آن زمان بود – ضبط و پخش می‌شد اما امروزه شامل ویدئو و آثار تولیدی دیجیتالی می‌شود که می‌توان آن‌ها را مخصوص پخش ویدئویی به عنوان برنامه‌ای تلویزیونی یا برای نمایش در سینما ساخت. فیلم مستند را به عنوان «یک تکنیک فیلم‌سازی، یک سنت سینمایی و شیوه‌ای از تقابل با مخاطب» که دائماً در حال تحول است و هیچ مرزی نمی‌شناسد تعریف کرده‌اند.

واژه انگلیسی «Documentary» به معنی «مستند» اولین بار در نقدی که بر فیلم رابرت فلاهرتی به اسم موآنا (۱۹۲۶) مورخ ۸ فوریه ۱۹۲۶ (۱۹ بهمن ۱۳۰۴) در روزنامه نیویورک سان منتشر شده بود به کار رفت. این مطلب توسط جان گری‌یرسون مستندساز اسکاتلندی و با نام مستعار (Moviegoer = سینمارو) نگارش یافته بود.

بنابر تعریف، اولین «تصاویر متحرک» را مستند نامیده‌اند. در اینگونه فیلم‌ها یک منظره خاص مانند ورود قطار به ایستگاه، یک کشتی در حال حرکت یا گروهی از مردم که از کار بازمی‌گشتند نمایش داده می‌شد.

خوش منظره‌ترین سفرهای رودخانه‌ای دنیا در قاب مستند

خوش منظره‌ترین سفرهای رودخانه‌ای دنیا در قاب مستند

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.