• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

رالی خزر تا خلیج‌فارس برگزار می‌شود

  • کد خبر : 19894
  • 27 آوریل 2023 - 11:48
رالی خزر تا خلیج‌فارس برگزار می‌شود
گردشگرآنلاین - رالی گردشگری از خزر تا خلیج فارس به بهانه روز ملی خلیج‌فارس با شرکت ۶۰ دستگاه خودرو برگزار می شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، این رالی از روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و قرار است حدود ۶۰ دستگاه خودرو دو دیفرانسیل از سراسر ایران با همراهی تعدادی از هنرمندان در آن حضور داشته باشند.

این رالی از ساحل چمخاله در استان گیلان آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان پس از طی ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر و عبور از استان‌های گیلان، قزوین، البرز، قم، اصفهان، فارس و هرمزگان، در جزیره کیش و سواحل خلیج فارس به پایان می‌رسد و اختتامیه آن پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه با اهدای جام قهرمانی به برگزیدگان این رالی برگزار می‌شود.

رالی گردشگری خزر تا خلیج‌فارس، یک رقابت سرعتی نبوده و شرکت‌کنندگان تنها موظف به رعایت تمام قوانین و مقرارات راهنمایی و رانندگی، حفظ سرعت مطمئنه، توجه به علائم و هشدارها، مسیریابی اصولی از روی نقشه، رانندگی ایمن و توجه به حفظ جان شهروندان و مسافران هستند.

این رالی را جمعی از هنرمندان، از جمله بهمن دان، ساناز سماواتی، کوروش معصومی، سام نوری، امید جهان، فرشید فهیم، حمید میهن دوست و … همراهی می‌کنند.

از اهداف برگزاری این رالی که از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار می‌شود، گرامیداشت روز ملی خلیج همیشه فارس، معرفی جاذبه‌های بی‌شمار گردشگری، تاریخی و طبیعی کریدور شمال به جنوب ایران، ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن، توسعه فعالیت‌های اتومبیلرانی در کشور، توسعه سفرهای مسؤولانه برشمرده شده است.

رالی نوعی اتومبیل‌رانی است که در جاده‌های عمومی یا خصوصی با تولیدات اصلاح شده یا اتومبیل‌های مخصوص جاده ای ساخته شده انجام می‌شود. این رقابت با عدم اجرای بر روی مدار مشخص می‌شود، در عوض در یک قالب نقطه به نقطه است که در آن شرکت کنندگان و رانندگان مشترک آنها بین نقاط کنترل تنظیم شده (مراحل ویژه) رانندگی می‌کنند، و در فواصل منظم از یک یا چند نقطه شروع حرکت می‌کنند. تجمعات ممکن است با سرعت خالص در مراحل یا جایگزین با رانندگی به یک زمان ایده‌آل از پیش تعیین شده در مراحل برنده شوند.

رالی خزر تا خلیج‌فارس برگزار می‌شود

رالی خزر تا خلیج‌فارس برگزار می‌شود

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.