• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

رالی موتورسواری در تالاب بین‌المللی قوری گول برگزار می‌شود

  • کد خبر : 8874
  • 11 جولای 2022 - 13:57
رالی موتورسواری در تالاب بین‌المللی قوری گول برگزار می‌شود
گردشگرآنلاین - معاون گردشگری آذربایجان‌ شرقی از برگزاری رالی موتورسواری باهدف سفر مسئولانه و آشنایی با ارزش‌های زیست‌محیطی تالاب بین‌المللی قوری گول خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، علیرضا بایرام‌زاده ضمن اعلام این خبر، گفت: «رالی موتورسواری یکی از تورهای گردشگری خانوادگی که با هدف اعتلای فرهنگ سفرهای مسئولانه، موتورسواری قا‌نونمند و حفاظت از محیط‌زیست، به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد.»

معاون گردشگری آذربایجان‌ شرقی، ادامه داد: «در برنامه رالی موتورسواری که به همت کلوپ موتورسواری کانون اتومبیلرانی استان، با همکاری خانه محیط‌زیست و با حضور اعضای کلوپ برگزار شد، شرکت‌کنندگان با مفاهیم گردشگری پایدار و ارزش‌های مهم زیست‌محیطی تالاب بین‌المللی قوری گول آشنا و پرنده‌نگری را تجربه کردند.»

بایرام زاده اظهار داشت: «کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی آذربایجان شرقی با برگزاری برنامه‌هایی از این قبیل، در تلاش است تا فرهنگ صحیح استفاده از خودرو و موتورسیکلت در طبیعت را با همکاری مخاطبان این حوزه و همین‌طور آشنایی با زیست‌بوم مناطق مختلف را برای هم استانی‌ها فراهم کند.»

دریاچه قوری‌گل (به معنی تالاب خشک) در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز و در ۱۵ کیلومتری غرب شهر بستان‌آباد در مجاورت روستای یوسف آباد قرار گرفته‌است. منابع تأمین‌کنندهٔ آب این تالاب از آب‌های جاری ناشی از برف و باران و تعدادی چشمه‌های زیرزمینی است که در کف آن جریان دارند.

با توجه به اهمیت زیست‌محیطی دریاچه قوریگل، این تالاب جزء تالابهای بین‌المللی ثبت شده در کنوانسیون رامسر می‌باشد. همچنین این تالاب به خاطر پذیرا بودن فصلی شماری از پرندگان حمایت شده مهاجر، حائز اهمیت ملی و بین‌المللی است. هم‌اکنون برنامه‌های حمایتی از این تالاب شامل حفاظت از منابع آب دریاچه و نیز ایجاد منطقه شکار ممنوع برای حفظ گونه‌های جانوری اطراف دریاچه می‌باشد.

این تالاب از دیدگاه جهانگردی و سیاحتی نیز از جاذبه‌های مهم استان آذربایجان شرقی است و به علت داشتن شرایطی چون وجود چشم‌انداز مناسب تنوع پرندگان آبزی و دسترسی به مراکز شهری و وجود علاقه عمومی به تفرج و گذراندن اوقات فراغت در طبیعت آن از قابلیتهای ویژه‌ای برخوردار بوده و به علت قرار گرفتن در جاده ترانزیتی تهران- تبریز مسافران زیادی را پذیرا می‌باشد. از کمپ گردشگری مجاور قوری گل برای برگزاری اردوهای تابستانی دانش آموزی استفاده می‌شود.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.