• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

راهکارهای افزایش جذب گردشگر و توسعه درآمدهای این صنعت در یزد

  • کد خبر : 22177
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
راهکارهای افزایش جذب گردشگر و توسعه درآمدهای این صنعت در یزد
یزد یکی از برترین استان‌های کشور در حوزه ظرفیت‌های گردشگری است اما در صورت بی توجهی به درآمدهای این صنعت و جذب گردشگر داخلی و خارجی، نمی‌تواند از این صنعت بهره مند شود.

سمانه حسینی فهرجی – یزد یکی از شهرهای تاریخی و گردشگری ایران است که دارای بناهای فرهنگی و مذهبی زیادی است. دو نمونه از این بناها مسجد جامع یزد و مجموعه امیرچقماق هستند. مسجد جامع یزد یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین مساجد ایران است که دارای مناره‌های بلند، شمسه‌های زینتی، کاشی‌کاری‌های هنرمندانه و معماری چند ایوانی است۱. مجموعه امیرچقماق نیز شامل مسجد، تکیه، حوض، نقش برجسته و بازار است که در قرن نهم هجری توسط امیرچقماق، حاکم شهر یزد ساخته شده‌است. این مجموعه در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۱۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است۳.

یکی از مهمترین موضوعاتی که در ارتباط با بحث گردشگری یزد باید به آن توجه شود، ضرورت استفاده از درآمدهای این صنعت در توسعه استان است و این مهم به وسیله جذب گردشگر محقق می‌شود.

برای افزایش گردشگری در یزد و جذب گردشگر بیشتر می‌توان راهکارهای مختلفی را پیشنهاد کرد که از جمله این موارد می‌توان به تبلیغات مناسب در رسانه‌های داخلی و خارجی برای معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و هنری شهر اشاره کرد.

همچنین توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، اقامت، خدمات و امنیت برای رفاه حال گردشگران و برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در شهر از جمله دیگر راهکارهایی است که در جذب گردگشر نقش بسیار مهم و اساسی ایفا می‌کند.

حفظ و مرمت بناهای تاریخی و فرهنگی با رعایت استانداردهای بین‌المللی، آموزش و ارتقاء سطح دانش و مهارت راهنمایان گردشگری، کارکنان هتل‌ها، رستوران‌ها و بازارچه‌ها و همکاری با سازمان‌های دولتی، خصوصی و بین‌المللی برای جذب سرمایه‌گذاری، حمایت و همکاری در زمینه گردشگری هم از دیگر راهکارهای قابل استفاده در این زمینه به حساب می‌آید.

مساجد یزد گنجینه‌های معماری، تاریخ و فرهنگ

مساجد یزد گنجینه‌های معماری، تاریخ و فرهنگ

 

 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=22177

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.