• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

رشد بیش از ۲۷ درصدی اقامت در تأسیسات گردشگری کرمان طی نوروز

  • کد خبر : 7363
  • 11 آوریل 2022 - 14:56
رشد بیش از ۲۷ درصدی اقامت در تأسیسات گردشگری کرمان طی نوروز

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: میزان رشد اقامت در تاسیسات گردشگری نسبت به سال ۹۸، حدود ۲۷.۱ درصد بوده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، سید مصطفی آیت‌اللهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان امروز  در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمان با محوریت گزارش عملکرد دستگاه‌های مرتبط اظهار داشت:  از ۲۵ اسفندماه تا پایان ۱۳ فروردین بیشترین تردد ورودی و خروجی و اقامت استان مربوط به ۷ فروردین سال جاری است که در این روز ورودی به استان ۶۵ هزار و ۵۷۲ خودرو و خروجی ۶۳ هزار و ۱۲۲ خودرو بوده است.

باغ شاهزاده در صدر بازدیدها در ایام نوروز

وی با اشاره به اینکه متوسط تردد استان حدود ۲۰ درصد است، افزود: در این مدت ۸۶ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند که ۸۱ نفر از هموطنان و ۵ نفر از افاغنه بودند.

موسوی تصریح کرد: ۶۴۰ بازدید نظارتی،  برگزاری ۵ نوروزگاه، ۱۱۸ مراسم آئینی و  سنتی، چیدمان ۳۵ سفره  هفت‌سین در مناطق مختلف استان، برگزاری دو کنسرت در شهرهای ماهان و بم، ارائه خدمات ۶۲ راهنمای گردشگری به مسافران از جمله  برنامه‌های اجرا شده در ایام نوروز در سطح استان بوده است.

 وی افزود: بیشترین بازدیدهای مسافران در ایام نوروز در استان کرمان به ترتیب مربوط به باغ شاهزاده، حمام گنجعلی‌خان و ارگ بم است.

موسوی تاکید کرد: در ایام نوروز از ۲۶ استان به استان کرمان سفر کرده‌اند که بیشترین مسافران از تهران، خراسان رضوی، سمنان، اصفهان و مازندران بودند.

معاون عمرانی استاندار کرمان ابراز داشت: ۵۰.۸۹ درصد رضایت کامل مسافران از راهنمایان گردشگر،۷۲.۱۳ درصد گردشگران از نحوه برخورد مردم کرمانی‌ رضایت عالی  و  ۲۲ درصد متوسط ارزیابی کرده‌اند‌.

موسوی خاطرنشان کرد: مسافران از امنیت محل اقامت‌های خود ۷۴.۳۶ درصد رضایت کامل داشته‌اند و ۲۰.۵۱ درصد رضایت متوسط داشته‌اند.

وی  تاکید کرد: از لحاظ وضعیت مسائل بهداشتی وضعیت خوبی نداریم و مسافران ۴۲.۷ درصد رضایت داشتند و همچنین از سرویس‌های بهداشتی مسیر و محل اقامت مسافران تنها ۲۹.۱۷ درصد رضایت کامل داشته‌اند.

موسوی‌آیت‌اللهی متذکر شد: بیش از ۱۱.۴۸ درصد مسافران بیش از پنج روز در کرمان اقامت داشتند.

ضریب اشغال مراکز اقامتی استان کرمان ۸۵ درصد بود

در ادامه این جلسه فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ظهر اظهار کرد:  در نوروز امسال ۲ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۲۹۶ از طریق حمل و نقل هوایی، ریلی، وسایل نقلیه شخصی و وسایل نقلیه عمومی به استان کرمان سفر کردند که نسبت به سال ۹۸ حدود ۳۸.۸ درصد رشد داشته‌ایم.

فعالی با اشاره به اینکه ضریب اشغال مراکز اقامتی استان کرمان ۸۵ درصد بود، بیان کرد: ۷۶ هزار و ۷۸۷ نفر  در تاسیسات گردشگری استان  شامل، هتل، هتل آپارتمان، بومگردی‌ها و …که زیر مجموعه میراث فرهنگی هستند اقامت داشتند که میزان رشد اقامت در تاسیسات گردشگری نسبت به سال ۹۸، حدود ۲۷.۱ درصد بوده است.

وی عنوان کرد: در ایام نوروز، ۹۵ هزار و ۶۴۸ گردشگر در اقامتگاه‌های مربوط به آموزش و پرورش و ۹۵ هزار و ۶۱۱ نفر توسط  کمیته اسکان زائران سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی اسکان یافتند که در مجموع ۱۸۲ هزار و ۶۶۷ نفر در طرح آسمان در سطح استان کرمان اسکان پیدا کردند.

به گزارش گردشگر آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  استان کرمان ابراز داشت: ۲۶۶ هزار و ۷۰۸ نفر از اماکن تاریخی شامل موزه‌ها، سایت‌های تاریخی و همچنین تعداد ۴۵۶ هزار و ۲۰۰ نفر گردشگر از جاذبه‌های گردشگری استان در ایام نوروز  بازدید کردند که  بیشترین بازدید صورت گرفته مربوط به باغ شاهزاده،  حمام گنجعلی‌خان و ارگ بم بود.

فعالی گفت: با توجه به کرونا و وقفه دوساله نوروز امسال در سطح استان ۱۹ نمایشگاه صنایع دستی  برپا شد که حدود ۵.۵ میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

کرمان نیاز به زیباسازی دارد

 علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز گفت: تلخ‌ترین بخش سفر همین فوتی‌ها هستند که سختی کار را بر تن همه مسؤولان باقی می‌گذارد که باید در زمینه آمار تصادفات یک تحلیل نقطه‌ای جدی صورت گیرد.

استاندار کرمان گفت: کرمان در خور نامش و مردمش زیباسازی نشده است و باید این استان در نام خودش ساخته شود.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.