• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6

رنگارنگ‌ترین شهرهای جهان

  • کد خبر : 19664
  • 08 آوریل 2023 - 11:36
رنگارنگ‌ترین شهرهای جهان
گردشگرآنلاین - توسعه شهری امروز، منجربه ایجاد چشم‌اندازهای بتنی شده که به‌دنبال آن، فضاهایی کسل‌کننده محیط پیرامون مردم را فرا گرفته است. شهرهای بسیاری نیز وجود دارد که به‌واسطه میزبانی سازه‌های رنگارنگ، به محبوبیت جهانی دست یافته است.

به گزارش گردشگرآنلاین، اگرچه رنگ، نسبت به سایر مؤلفه‌های طراحی و  توسعه شهری، جایگاه پایینی در میان مدیران دارد، با این حال ساکنان بسیاری از شهرهای جهان، با اهداف مختلف و مهم‌تر از همه با تمرکز بر بعد زیبایی، سازه‌های خود را به رنگ‌های مختلف درمی‌آورند.

امروزه بسیاری از شهرهای دنیا به واسطه سازه‌های رنگارنگ خود از هویتی بسیار ارزشمندی در جهان برخوردار شده که حتی استفاده از رنگ در فضاهای عمومی، آن‌ها را به مراکزی بسیار محبوب در میان گردشگران تبدیل کرده است.

در ادامه به معرفی رنگارنگ‌ترین شهرهای جهان می‌پردازیم که چشم‌اندازهایی شبیه به کتاب‌های کودکان دارد و به دنبال همین ویژگی، نشاط را برای ساکنان خود به ارمغان آورده است.

رنگارنگ‌ترین شهرهای جهان؛ پروچیدا، ایتالیا

جزیره ایتالیایی «پروچیدا» که در مرز میانی دماغه Miseno و جزیره ایسکیا قرار دارد، ساختمان‌های رنگارنگ بی‌شماری را در بر گرفته است و به واسطه همین امر، در لیست جزایر زیبای منطقه برای جذب گردشگران قرار دارد. اگرچه دماغه Miseno از نظر چشم‌انداز، نسبت به پروچیدا از شهرت بالاتری برخوردار است، با این حال هم‌جواری این دو منطقه در استان ناپل، بازدید از جزیره را به یک اولویت برای مسافران دماغه تبدیل کرده است.

حکایت‌های مختلف مورخان نشان از آن دارد که در زمان‌های قدیم، ماهیگیران خانه‌های خود را در جزیره پروچیدا به رنگ‌های مختلف و زیبا در می‌آوردند تا پس از اتمام کار خود در تاریکی شب، راحت‌تر منازل خود را پیدا کنند و این سنت از آن زمان تاکنون در میان ساکنان استمرار یافته است.

رنگارنگ‌ترین شهرهای جهان

رنگارنگ‌ترین شهرهای جهان

کپنهاگ، دانمارک

بندر «کپنهاگ» در منطقه Nyshvan دانمارک که در زمان‌های قدیم میزبان هنرمندان بی‌شماری بود، از نظر ظاهری شبیه به مجسمه‌ای بسیار شگفت‌انگیز است که در رنگ‌های مختلف به چشم می‌خورد. امروزه سراسر پایتخت دانمارک را کافه‌ها و رستوران‌هایی فرا گرفته است که در آن‌ها، مردم از خوردن و آشامیدن در فضاهایی رنگارنگ، نهایت لذت را تجربه می‌کنند، ضمن اینکه امکان تماشای چشم‌اندازهای زیبای دریا و کشتی‌های چوبی در این مکان‌ها برای آن‌ها فراهم آمده است.

رنگارنگ‌ترین شهرهای جهان

رنگارنگ‌ترین شهرهای جهان

رنگارنگ‌ترین شهرهای جهان؛ شفشاون، مراکش

شفشاون که در سراسر جهان به «مروارید آبی» شهرت دارد، در بین کوه‌های ریف واقع شده و همین امر، سایه‌های آبی آسمان را بر فراز آن گسترده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که در قرن پانزدهم یهودیان برای رهایی از تفتیش عقاید اسپانیایی، راهی مراکش شدند و به منظور نزدیکی بیشتر به خدا و بهشت، با الهام از رنگ مقدس آسمان خانه‌های خود را آبی‌رنگ کردند.

اگرچه این باور همچنان در میان اقوام یهودی منطقه وجود دارد، با این حال بسیاری از ساکنان غیریهودی شهر نیز با هدف کاهش جذب اشعه‌های خورشید برای به حداقل رساندن گرما، خانه‌های خود را به رنگ آبی در می‌آورند و به همین دلیل، چشم‌انداز کلی شهر را رنگی آسمانی تشکیل داده است.

سنت‌جونز، کانادا

«ردیف ژله» نامی است که توسط ساکنان یکی از مناطق مرکزی سنت جانز در استان نیوفاندلند کانادا برای آن انتخاب شده و علت آن به طراحی شهری که متشکل از ردیف‌هایی از سازه‌های رنگارنگ (درست شبیه به ژله) است، برمی‌گردد. البته استفاده از رنگ برای نمای سازه‌ها تنها به مرکز شهر محدود نمی‌شود، بلکه تقریباً تمام مناطق سنت‌جونز را ساختمان‌هایی با رنگ‌های متنوع و روشن تشکیل داده است.

ویلمستاد، کوراسائو

جزیره کارائیبی ویلمستاد، پایتخت کوراسائو و یکی از جزایر آنتیل کوچک به‌شمار می‌رود که در ساحل ونزوئلا قرار دارد، اما متعلق به قلمرو هلند است. این جزیره که در لیست میراث جهانی قرار دارد، سازه‌هایی با سایه‌های رنگارنگ الماس-مانند را در بر گرفته است و به ادعای ساکنان، تاریخچه پیدایش آن‌ها به قرن نوزدهم برمی‌گردد.

در آن زمان «آلبرت کیکرت» فرماندار هلند و ساکن ویلمستاد، مبتلا به بیماری میگرن بود و تماشای نور خورشید منعکس شده از ساختمان‌های سفید رنگ او را رنج می‌داد، در نتیجه دستور داد مردم تمام ساختمان‌ها را به هر رنگی، غیر از سفید درآورند به این امید که سردردهای مزمن خود را به حداقل برساند.

رنگارنگ‌ترین شهرهای جهان؛ بوکاپ، آفریقای جنوبی

بوکاپ (Bo-Kaap) منطقه‌ای مسکونی در کیپ‌تاون، پایتخت آفریقای جنوبی است که در دامنه تپه زیبای سیگنال قرار دارد و به واسطه ساختمان‌های رنگارنگ خود به محبوبیت بالایی میان مردم کشور دست یافته است. سبک منطقه تلفیقی از معماری جورجی و هلندی است و جلوه‌ای بسیار زیبا برای آن به وجود آورده است که این ویژگی همراه با سازه‌های رنگی هر ساله به جذب سیل عظیمی از گردشگران سراسر دنیا، تنها با هدف عکس‌برداری در این خانه‌های شگفت‌انگیز منجر شده است.

گوآناخوآتو، مکزیک

پرشورترین شهر مکزیک، گوآناخوآتو نام دارد که منطقه‌ای مملو از خانه‌هایی به رنگ‌های متنوع و شاد است و در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد. بخش مرکزی شهر را اغلب سازه‌هایی به رنگ‌های سبز، نارنجی و قرمز فرا گرفته است که باروک، سبک معماری به کار رفته در اغلب آن‌ها به شمار می‌رود. کلیسایBasilica Nuestra Señora de Guanajuato مشهورترین جاذبه دیدنی گوآناخوآتو محسوب می‌شود که بدنه‌ای زرد رنگ و پشت بامی به رنگ قرمز دارد.

رنگارنگ‌ترین شهرهای جهان

رنگارنگ‌ترین شهرهای جهان

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.