• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

روایتگری در اردوی راهیان نور جهاد تبیین است

  • کد خبر : 5893
  • 03 فوریه 2022 - 16:29
روایتگری در اردوی راهیان نور جهاد تبیین است

گردشگرآنلاین – رئیس قرارگاه راهیان نور دانشجویی استان یزد گفت: در اردوی راهیان نور دانشجویان روایتگری عملیات‌ها همزمان با مشاهده مناطق جنگی از مصادیق جهاد تبیین است و آثار و برکات خوبی را برای دانشجویان و دانشگاهیان به همراه خواهد داشت.

به گزارش گردشگرآنلاین از یزد، عباس کلانتری اظهار داشت: پیرو جلسه‌ای ماه گذشته با حضور استاندار یزد در زمینه برگزار اردوی راهیان نور داشتیم مقرر شد دانشگاه‌ها در مورد برگزاری اردوی راهیان نور وارد عمل شوند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز کرونایی گفت: احتمال اینکه این اردو به خاطر شرایط سخت کرونا لغو شود وجود دارد ولی ما برنامه‌ریزی‌های خود را انجام می‌دهید تا اگر موج بیماری فروکش کرد و مشکل برطرف شد برای اجرای هر چه بهتر آماده باشیم‌

رئیس دانشگاه یزد اردوی راهیان نور را از مصادیق جهاد تبیین دانست و ادامه داد: با این شرایط دانشگاه‌ها حداقل تلاش خود را می‌کنند تا آمادگی اعزام پنج درصد دانشجویان دانشگاه را به مناطق عملیاتی دفاع مقدس داشته باشند.

کلانتری عنوان کرد: اردوی راهیان نور که در آن دانشجویان به مشاهده منطقه می‌پردازند و روایتگری حوادث و رویدادهای آن در صحنه رقم می‌خورد آثار و برکات خوبی را برای دانشجویان و دانشگاهیان به همراه دارد.

راهیان نور مجازی

راهیان نور مجازی

کلانتری خاطرنشان کرد: دانشگاه یزد آمادگی دارد که حداقل 10 اتوبوس از دانشجویان خواهر و برادر را اعزام کند، همچنین برنامه‌های فرهنگی متنوعی پیش‌بینی شده است و تدارکات از حضور راوی، روحانی، بسته‌های فرهنگی و بازدید از مناطق جنگی را داریم.

وی افزود: پیشنهاد شده است تا یک نصف روز برنامه‌ای به شکل اردوی جهادی همانند اقداماتی که در بسیج سازندگی انجام می‌شود، توسط دانشجویان انجام می‌شود.

رئیس قرارگاه راهیان نور دانشجویی استان یزد گفت: اگر شرایط کرونا سخت شد و نتوانستیم اردو را طبق برنامه در بازه 10 تا 25 اسفند سال جاری برگزار کنیم در مورد اردوی راهیان نور مناطق غرب برای بعد از عید برنامه‌ریزی انجام خواهد شد.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از تسنیم، کلانتری بیان کرد: هزینه این سفر به ازای هر نفر یک میلیون و دویست هزار تومان برآورد شده است که مقرر گشت نیمی از آن را استانداری پرداخت کرده، در حدود 400 تا 500 هزار تومان هم دانشگاه‌ها از محل بودجه‌های فرهنگی و مبالغ بودجه‌ای این امر و سنواتی اختصاص می‌دهند و در نهایت مبلغی در حدود 100 تا 200 هزار تومان بسته به توانایی افراد خود دانشجویان پرداخت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.