• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

روستایی که ۴ خواهر ساخته‌اند

  • کد خبر : 20746
  • 18 می 2023 - 9:30
روستایی که ۴ خواهر ساخته‌اند
گردشگرآنلاین - اعضای یک خانواده در بوسنی با ساخت روستایی به سبک خانه‌های هابیت‌های داستان «ارباب حلقه‌ها» یک مقصد گردشگری جدید خلق کرده‌اند.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از رویترز، چهار خواهر روند ساخت نخستین روستای «هابیتی» ‌ در جنوب شرقی اروپا را در تپه‌های سرسبز بوسنی آغاز کرده‌ و امیدوارند بتوانند طرفداران مجموعه‌ کتاب‌ها و فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» را جذب کنند.

بزرگترین خواهر خانواده «میلیچویچ» با اشاره به منظره چشم‌نواز دره و دریاچه واقع در این تپه‌های سرسبز بیان کرد: «ما معمولا گردهمایی‌های خانوادگی را در این مکان برگزار می‌کردیم و همیشه درباره این گفت‌وگو می‌کردیم که بهترین راه برای استفاده از این فضا برای مقاصد گردشگری چه چیزی می‌تواند باشد.»

این روستای «هابیتی» که «کریسیوو هابیتون» ‌نام دارد در روستایی واقع در ۴۰ کیلومتری «سارایوو»، ‌پایتخت کشور بوسنی ساخته شده است.

سال گذشته بود که یکی از خواهران فارغ‌التحصیل رشته مهندسی زمین‌شناسی ایده ساخت روستایی به سبک خانه‌های «هابیت‌ها»ی داستان «ارباب حلقه‌ها» نوشته «تالکین» ‌را مطرح کرد. با اجرای این ایده تمام خانه‌ها باید همچون خانه‌های این داستان داخل زمین ساخته می‌شدند.

تاکنون دو خانه با درها و پنجره‌های دایره‌ای‌شکل برای این روستا ساخته شده است و تعداد خانه‌ها با ادامه روند ساخت‌وساز این روستای «هابیتی» ‌بیشتر خواهد شد.

به گفته این خانواده، از همین حالا نیز گردشگرانی از بوسنی و سایر کشورهای اروپایی از این روستا بازدید می‌کنند.

به گزارش گردشگر آنلاین، ارباب حلقه‌ها رمان خیال‌پردازی حماسی نوشتهٔ مؤلف انگلستانی جی. آر. آر. تالکین است. داستان این رمان در سرزمین میانه رقم می‌خورد؛ مکانی مانند زمین و تا حدودی مدت‌ها پیش در زمان‌های گذشته. این داستان به عنوان دنباله‌ای بر کتاب کودکانهٔ هابیت نوشتهٔ تالکین در سال ۱۹۳۷ آغاز شد، اما در نهایت به اثری بسیار بزرگ‌ تبدیل شد. این کتاب به صورت مرحله‌ای میان سال‌های ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۹ نوشته شده‌است. ارباب حلقه‌ها با فروش بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه در جهان، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ است.

عنوان کتاب به آنتاگونیست اصلی داستان، یعنی ارباب تاریکی سائورون اشاره دارد که در دوران پیشین حلقهٔ یگانه را ساخت تا در کارزار خود برای تسخیر تمام سرزمین میانه، بر دیگر حلقه‌های قدرت که به انسان‌ها، دورف‌ها و الف‌ها اهدا شده بود فرمانروایی کند.

روستایی که ۴ خواهر ساخته‌اند

روستایی که ۴ خواهر ساخته‌اند

منبع: رویترز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.