• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

رونق بازار صنایع‌دستی مشهد با ورود گردشگران

  • کد خبر : 3189
  • 13 دسامبر 2021 - 12:59
رونق بازار صنایع‌دستی مشهد با ورود گردشگران

گردشگرآنلاین – سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: بازار صنایع دستی کلانشهر مشهد با ورود گردشگران در ایام پساکرونا رونق خواهد گرفت.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، حسین امیرکلالی امروز با بررسی وضعیت فعالیت کارگاه‌های صنایع‌دستی و گفتگو با هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این گروه قرار گرفت و افزود: از جمله مسائلی که با گردشگری در ارتباط نزدیک است حوزه صنایع دستی است که بر توسعه گردشگری استان و ورود گردشگران و به‌خصوص شهرستان مشهد می‌تواند تاثیر داشته باشد.
سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی مشهد ادامه داد: مشهد مقدس به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی برای جذب زائر و مسافر دارد و مشاغل خرد و کارگاه‌های کوچک صنایع‌دستی که با سرمایه اندک می‌توانند اشتغال‌های سریع و سودآور برای شهرستان و استان داشته باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.
کلالی اظهار کرد: به دلیل وابستگی بازار صنایع دستی به گردشگران در دوران پساکرونا، با افزایش ورود گردشگران، بازار صنایع دستی نیز رونق خواهد گرفت و افزایش تولید شاخص‌های اقتصادی به‌خصوص تولید ناخالص داخلی و همچنین تولید و فروش محصولات صنایع‌دستی از پیامد‌های اقتصادی توسعه فعالیت‌های گردشگری خواهد بود.
سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد به ویژگی‌های خاص تولیدات صنایع دستی اشاره کرد و گفت: صنایع دستی به دلیل خصوصیات ممتازی مانند سرمایه‌اندوز بودن، مشارکت دادن خانواده و به‌خصوص مشارکت بانوان در تولید، تنوع بخشیدن به منابع درآمد خانوار، استفاده از مواد اولیه داخلی، ارزش افزوده بالا، حفظ فرهنگ و اصالت منطقه، انتقال هنر بومی و محلی و دیگر مولفه‌ها می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل و راه حل‌های رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در شهرستان مشهد باشد و تاثیر بلندمدتی بر توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور نیز داشته باشد.
۸۰ رشته صنایع دستی در خراسان رضوی وجود دارد که در میان آن‌ها تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، سنگ هرکاره، قلمزنی، ابریشم‌بافی، فرت‌بافی، نواربافی، چرم، زیورآلات سنتی، نقاشی روی چرم، نگارگری، چاپ باتیک و گلیم بافی به عنوان صنایع‌دستی بومی این خطه شناخته شده‌اند.
لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.