• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

رویکرد جدید لندن در کاهش آلودگی نوری

  • کد خبر : 20981
  • 22 می 2023 - 12:51
رویکرد جدید لندن در کاهش آلودگی نوری
گردشگرآنلاین - لندن به شبکه شهرهای جهانی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی از طریق کاهش آلودگی نوری پیوست.

به گزارش گردشگرآنلاین، بدیهی است که نور چراغ‌های عمومی و لامپ‌های منازل نقش مهمی در آلودگی محیط زیست ایفا می‌کند و به دنبال آن، سلامت و رفاه شهروندان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. امروزه مدیران در بسیاری از شهرهای جهان عزم خود را جزم کرده‌اند به روش‌های مختلف، به‌ویژه با استفاده از سنسورهای هوشمند، قابلیت خاموش و روشن شدن لامپ‌ها را در سیستم‌های روشنایی شهری فراهم بیاورند و از این طریق، هدر رفتن نور را در زمان نبود ضرورت به روشن بودن آن‌ها به حداقل برسانند، ضمن این‌که تحقق اهداف صفر کربن و مبارزه با تغییرات اقلیمی در رأس اهداف آن‌ها برای هوشمندسازی سیستم‌های روشنایی به‌شمار می‌رود.

مدیران لندن، پایتخت بریتانیا، نیز به‌تازگی به شبکه جهانی مبارزه با آلودگی نوری پیوسته‌اند و در نظر دارند از طریق کم‌سو کردن سیستم‌های روشنایی در زمان نبود افراد در معابر شهری، آلودگی نوری را در آن‌ها به حداقل برسانند. این استراتژی برای اولین بار به طور آزمایشی در یکی از میادین اصلی شهر پیاده خواهد شد و به تدریج در سراسر لندن توسعه خواهد یافت. بدون شک، کاهش استفاده از نور مصنوعی می‌تواند در به حداقل رساندن انتشار گازهای آلاینده نقش مهمی ایفا کند و از این طریق، نه‌تنها به پایداری شهر کمک کند، بلکه ذخیره چشمگیر انرژی را به دنبال داشته باشد که این امر به سهم خود می‌تواند در کاهش بودجه‌های مردم و شهر در زمینه انرژی اثربخش باشد.

توسعه «خیابان‌های سالم» از دیگر اهداف برنامه‌ریزان لندن خواهد بود که به افزایش قابلیت دسترسی مردم به خیابان‌های سراسر شهر، حضور هرچه بیشتر شهروندان در معابر و تشویق آن‌ها به اتخاذ تردد سبز نظیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

پیمان روشنایی جهانی

لندن یکی از ۶۸ شهری به‌حساب می‌آید که پیمان روشنایی جهانی را امضا کرده و متعهد شده است انتشار کربن ناشی از سیستم‌های روشنایی شهری را به حداقل برساند. این پیمان شامل هفت مفاد اصلی یعنی تحقق هدف صفر کربن ناشی از روشنایی شهری، به حداقل رساندن آلودگی نوری، تأمین سلامت و رفاه شهروندی، ترویج گفت‌وگو میان نهادهای خصوصی و دولتی با هدف بهبود وضعیت روشنایی شهرها، افزایش مشارکت عمومی برای توسعه پروژه‌های سبز، تلفیق نوآوری در ایجاد سیستم‌های روشنایی شهری و تمرکز بیشتر بر روشنایی در تدابیر طراحی شهری است که در نهایت انتشار صفر کربن ناشی از روشنایی شهرهای عضو را تا سال ۲۰۴۰ به دنبال خواهد داشت.

از دیگر شهرهای عضو این پیمان می‌توان به پاریس در فرانسه، سئول در کره جنوبی و شانگهای در چین اشاره کرد که هر یک تدابیر منحصربه‌فردی را برای مبارزه با تغییرات اقلیمی از طریق کاهش آلودگی نوری ارائه داده‌اند.

رویکرد جدید لندن در کاهش آلودگی نوری

رویکرد جدید لندن در کاهش آلودگی نوری

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.