• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خراسان رضوی:

ریزش نیروی متخصص گردشگری به ارکان این صنعت صدمه خواهد زد

  • کد خبر : 15453
  • 24 نوامبر 2022 - 11:18
ریزش نیروی متخصص گردشگری به ارکان این صنعت صدمه خواهد زد
گردشگرآنلاین - رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خراسان رضوی گفت: وقتی راه‌های کسب درآمد بسته باشد، هر کسی به ناچار مسیر خود را تغییر داده و به مشاغل دیگر رو می‌آورد. فرار نیروهای متخصص قطعا به صنعت گردشگری ایران صدمه خواهد زد.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، توحید فروزانفر در خصوص علت وضعیت ضعیف گردشگری ایران اظهار کرد: هر عاملی می‌تواند در رکود این صنعت تاثیرگذار باشد. گردشگری پیشانی اتفاقات جامعه است و متاسفانه هر اتفاق سیاسی و اقتصادی اثر مستقیمی روی این صنعت می‌گذارد. تا پیش از این درگیر کرونا بودیم و پس از آن امید به روزهای بهتری در این صنعت داشتیم که با حوادث اخیر ایران مواجه شدیم.

وی افزود: باید کارهای بنیادین انجام داده و زیرساخت‌های خود را تقویت کنیم. حتی گردشگری بدون توجه به حوادث اخیر ایران نیاز به توجهات زیادی داشت. باید زیرساخت‌های گردشگری اصلاح شده و خطوط هوایی و سایر مسائل مرتبط با حمل‌ و نقل عمومی به‌روز می‌شد. لازم است از هر زمانی استفاده شود و فراغ بالی به وجود آید و مسئولان نیز به گردشگری توجه ویژه‌ای داشته باشند و برای به‌ روز کردن این صنعت اقداماتی انجام دهند.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خراسان رضوی در خصوص وضعیت تورلیدرها به دلیل شرایط اینترنت خاطرنشان کرد: همانطور که مشکلات مربوط به شبکه اینترنت سایر مشاغل را تحت تاثیر قرار داده، روی کار تورگردان‌ها و راهنمایان گردشگری نیز تاثیر گذاشته است. در حال حاضر این افراد نمی‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند و آژانس‌ها نمی‌توانند تورهای خود را تبلیغ کنند.

وی عنوان کرد: تورلیدرها با آژانس‌ها در ارتباط هستند و اکثر تورهای خود را از آژانس‌ها دریافت می‌کنند اما تولیدرها به تنهایی برای خود برنامه تبلیغی و جذب مسافر نیز دارند. با کندی اینترنت امکان تبلیغات از آژانس‌های مسافرتی گرفته شده و برخی از مخاطبان و راه ارتباط خود ا از دست داده‌اند.

فروزانفر در خصوص وضعیت اشتغال تورگردان‌ها بیان کرد: هنوز تعدیل نیرو نداشته‌ایم اما اشتغال به کار تورلیدرها از ابتدای پاییز کاهش پیدا کرده است. معمولا راهنمایان گردشگری استخدام دفاتر مسافرتی نیستند و به صورت روزمزد کار می‌کنند. وقتی کاهش اشتغال داشته باشند، مجبور می‌شوند وارد سایر مشاغل شوند. فرار نیروی متخصص و ریزش بزرگ در صنعت گردشگری به ارکان گردشگری ایران صدمه خواهد زد.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خراسان رضوی گفت: تربیت یک تورلیدر صفر کیلومتر حدود سه سال زمان می‌برد. همانطور که سایر همکارانم اعلام کرده‌اند، شاهد تغییر حرفه تورلیدرها هستیم و در حال از دست دادن بدنه گردشگری هستیم.

فروزانفر تصریح کرد: گردشگری ایران تنها به تورهای اینکامینگ() وابسته نیست. به دلیل گرانی ارز در تورهای اوت‌کامینگ() نیز ریزش داشته‌ایم و استقبال‌ها نیز کاهش داشته است. اگر شرایط ادامه پیدا کند، حتی با مهاجرت تورلیدرها نیز مواجه خواهیم بود.

ریزش نیروی متخصص گردشگری به ارکان این صنعت صدمه خواهد زد

ریزش نیروی متخصص گردشگری به ارکان این صنعت صدمه خواهد زد

منبع: انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خراسان رضوی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.