• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

ریسمان حیاتی زندگی از زمین تا آسمان

  • کد خبر : 7321
  • 07 آوریل 2022 - 13:03
ریسمان حیاتی زندگی از زمین تا آسمان

گردشگرآنلاین – یادداشت حاضر به قلم خانم بشری شریفی به رشته تحریر درآمده و در اختیار سرویس گردشگری مذهبی گردشگرآنلاین قرار گرفته است.

بشری شریفی  – پیوند و ارتباط عنصری جدانشدنی در زندگی تمامی موجودات زنده است،‌ اگر پیوند میان آدم‌ها یا حتی درختان باشد باز هم این ارتباط همیشه زیبا و ارزشمند است، درختان را شاداب نگه می‌دارد و از آن سو روح انسان را جلا داده و آرام می‌سازد و از هر چیزی حس و حالی بهتر در سایه ارتباط با طبیعت رقم می‌خورد و در دنیای شکل گرفته بر مبنای ارتباطات، چه زیباست رشته پیوند بین مخلوق و خالق که والاترین ارتباطی به شمار می‌رود.

در این مدل ارتباطی نماز رشته‌ای از جنس عشق، آرامش و تکامل است که روح انسان را به اصل خویش متصل می‌کند، اما باید بدانیم چه طور این رشته حیاتی را درست و زیبا ببافیم تا نتایج این پیوند را در هر لحظه از زندگی خود احساس کنیم.

باید خوب بلد باشیم چه طور با خداوند ارتباط برقرار کنیم تا نتیجه این عشق ورزی متقابل را در هر جز زندگی و هر ثانیه از عمر احساس کنیم و این منشا نورانی مسیر و راه پیش رو را روشنی بخشد.

اگر هر روز راس ساعت سر قرار با آفریدگار خود حاضر شویم دیگر کوچکترین آشفتگی و بی نظمی در زندگیمان باقی نمی ماند و اگر پنج مرتبه نمازت را بخوانی میبینی تکرار کارهای ساده اما طلایی و ارزشمند چه قدر زندگی ات را تغییر می‌دهد و سمت و سوی بهتری حرکت می کنی.

اگر سعی کنی با لباس و بدن پاکیزه در درگاه الهی حاضر شوی در دیگر بخش های زندگی ات نیز همیشه آراسته و زیبا خواهی بود و اگر آگاه باشیم که نباید با لباس غصبی و در مکان غصبی نماز بخوانیم هیچ گاه به سمت کسب درآمد از راه حرام لغزش پیدا نمیکنیم
آنگاه که تکبیر میگوییم اگر بزرگی خداوند نسبت به هرچیز را در نظر داشته باشیم دیگر به هیچ چیزی که در مقابل خداوند باشد توجه نخواهیم کرد و چشم و وجود ما سراسر از خداباوری و خدا محوری می ‌شود.

با خواندن سوره حمد بدانیم خداست که شایسته ستایش و پرسیدن است و از او بخواهیم تا مارا از کشیده شدن به راه های انحرافی و مسیر های غبرآلود حفظ کند.

در خواندن سوره توحید بدانیم که تنها آفریدگار این جهان یک نفر است که هیچ شریکی برای او نیست؛ وقتی به رکوع و سجود می رویم اگر عظمت خداوند را در نظر داشته باشیم از تهدید های مستکبران دچار ترس نمی شویم.

در هنگام تشهد اعتقاد به خداوند و حضرت محمد(ص) را شهادت میدهیم،‌ در آخر سلام میدهیم به خداوند، پیامبر و بندگان صالحش و میدانیم صالحین سلام ما را بی جواب نمی گذارند.

همه چیز نماز زیباست و وجود ما را هم زیبا و خالص میکند پس به دنبال نماز برویم و بدانیم خداوند زیبایی را دوست دارد و در سایه این ارتباط امن سبک زندگی بشر در سایع کمال شکل گرفته و دستاوردی ارزشمند چون عاقبت بخیری در دنیا و آخرت به همراه دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.