• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

زوریخ؛ هوشمندترین شهر جهان در سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 19604
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
زوریخ؛ هوشمندترین شهر جهان در سال ۲۰۲۳
گردشگرآنلاین - منتقدان و کارشناسان در ارزیابی‌هایی که درباره عملکرد تکنولوژیک شهرهای مختلف جهان انجام دادند، زرویخ سوئیس را به عنوان هوشمندترین شهر دنیا در سال ۲۰۲۳ معرفی کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین، تحقیقاتی که کارشناسان مرکز رقابت جهانی مؤسسه توسعه مدیریت (IMD) در مورد کیفیت زندگی مردم در نقاط مختلف دنیا به دنبال بهره‌گیری از ابزارهای تکنولوژیک انجام دادند حاکی از آن بود که مردم زوریخ طی یک سال گذشته، نسبت به سایر شهرهای جهان، بهبود قابل‌توجهی را تجربه کرده بودند که همین امر، بزرگ‌ترین شهر سوئیس را در جایگاه هوشمندترین شهر جهان در سال ۲۰۲۳ قرار داد. جالب است بدانید که پس از زوریخ، بهبود کیفیت زندگی ناشی از پیشرفت تکنولوژی برای ساکنان اسلو پایتخت نروژ و کانبرا در استرالیا، به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم شهرهای هوشمند جهان را از آن این دو شهر کرد.

فرا هوشمندترین شهر جهان

نتیجه تحقیقات انجام شده نشان داد که از مجموع ۱۴۱ شهر مورد مطالعه، ۲۰ شهر اول هوشمند جهان را شهرهای آسیایی و اروپایی تشکیل داده است که بعضی از آن‌ها حتی عنوان «شهرهای فراهوشمند» را از آن خود کرد. در واقع، شش شهر جهان یعنی زوریخ، اسلو، سنگاپور، پکن پایتخت چین، سئول در کره جنوبی و هنگ‌کنگ به عنوان شهرهای فراهوشمند شناخته شدند چراکه بالاترین نرخ پایداری ناشی از پیشرفت تکنولوژی را طی یک سال گذشته تجربه کرده بودند. از دیگر شهرهای جهان که در یک سال گذشته از نظر هوشمندی بسیار پیشرفت کرده بود می‌توان به مونترآل کانادا، دنور در ایالات متحده آمریکا، لوزان سوئیس و بیلبائو در اسپانیا اشاره کرد.

محققان برای اطمینان از ارزیابی‌های خود به نظرسنجی میان ۲۰ هزار شهروند در سراسر جهان پرداختند و دیدگاه‌های آن‌ها را در مورد ۱۵ جنبه زندگی در شهرهای خود مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند تا در نهایت، شهرهای هوشمند جهان را مشخص کردند. در این راستا، شهروندان به ارائه نظرات خود در مورد امکانات ضروری مختلف نظیر مسکن مقرون‌به‌صرفه، ترافیک خودرویی، اشتغال تمام‌وقت و فضاهای سبز پرداختند، ضمن این‌که نقش فناوری‌ها در تسهیل زندگی این افراد مورد ارزیابی قرار گرفت. در نهایت، محققان از افراد مورد مطالعه خواستند نظرات خود را در مورد سهم شهروندی در اشتراک داده‌ها به منظور تسهیل جنبه‌های مختلف زندگی ارائه دهند که در نهایت، شهروند-محوری نیز در تعیین شهرهای هوشمند جهان نقش مهمی ایفا کرد.

محققان مرکز IMD ادعا کرده‌اند که شاخص شهرهای هوشمند می‌تواند به عنوان ابزاری بسیار ارزشمند برای ارزیابی عملکرد شهرهای جهان در شفافیت، نوآوری، فراگیری و پایداری عمل کند و مدیران را به اعمال اقدامات اثربخش برای بهبود هر یک از این مولفه‌ها در شهرها سوق دهد.

زوریخ؛ هوشمندترین شهر جهان در سال ۲۰۲۳

زوریخ؛ هوشمندترین شهر جهان در سال ۲۰۲۳

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19604

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.