• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

زیباترین کشورهای مسلمان جهان

  • کد خبر : 20453
  • 07 می 2023 - 11:14
زیباترین کشورهای مسلمان جهان
گردشگرآنلاین - زیباترین کشورهای مسلمان جهان شامل ایران، اندونزی، مصر، ترکیه، مراکش و تونس می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، بعضی از کشورهای مسلمان، علاوه بر داشتن زیباترین جاذبه‌های گردشگری، دارای مساجد بی‌نظیر، معماری منحصربه‌فرد و طبیعت بکر و آرام هستند و افراد زیادی را از گوشه و کنار دنیا به سوی خود جذب می‌کنند. این کشورها، علاوه بر اینکه مکان‌هایی الهام‌بخش برای تعطیلات شما خواهند بود، دارای فرهنگ و تاریخ غنی هستند. بنابراین چه به دنبال یک مقصد تعطیلات حلال و یا در جستجوی سفر به کشوری باشید که بتواند دانش شما را در مورد اسلام افزایش دهد، بازدید از این کشورها، خاطره‌ای فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد. در ادامه به معرفی زیباترین کشورهای مسلمان جهان و جاذبه‌های گردشگری آن‌ها می‌پردازیم.

ایران- جمعیت مسلمان ۹۹ درصد
ایران کشوری جذاب با فرهنگ و تاریخ غنی است و اگر می‌خواهید درباره مسلمانان شیعه بیشتر بدانید، بهترین کشور مسلمانی است که می‌توانید از آن دیدن کنید. مردم ایران به طرز باورنکردنی دوستانه و مهمان‌نواز هستند و این کشور را به مکانی عالی برای ملاقات با افراد جدید و آشنایی با فرهنگ آنها تبدیل کرده است. ایران دارای برخی از زیباترین معماری‌های جهان است؛ از مساجد و کاخ‌های باستانی گرفته تا بناهای مدرن.

طعم غذاها در ایران به طور شگفت‌انگیزی خوشمزه است چراکه مواد غذایی در این کشور بسیار متنوع است و به این ترتیب برای تمام ذائقه‌ها همواره یک گزینه فراموش‌نشدنی وجود دارد. در واقع، حتی اگر سخت‌پسند باشید، هیچ‌گاه دست خالی از رستوران‌های ایرانی بیرون نمی‌آیید.

ایران یک کشور فوق‌العاده امن برای سفر، بدون توجه به مذهب شما، محسوب می‌شود. میزان جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است و حضور پلیس در تمام شهرهای بزرگ آن چشمگیر است، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که همه جا در امنیت خواهید بود. گشت‌وگذار در ایران نیز بسیار آسان است زیرا سیستم حمل‌و نقل عمومی آن عالی است و تعداد زیادی تاکسی‌های اینترنتی نیز در دسترس هستند.

زیباترین کشورهای مسلمان جهان

زیباترین کشورهای مسلمان جهان

جاذبه‌های گردشگری ایران

تهران – پایتخت ایران و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است که در آن کارهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد، از کاوش در مکان‌های دیدنی گرفته تا بازدید از بازارهای شلوغ.

اصفهان – این شهر اغلب به عنوان “ونیز ایران” شناخته می‌شود. چراکه میزبان زیباترین معماری‌های جهان است.

شیراز –واقع در جنوب ایران است که به علت فضای آرام و محیط زیبایش معروف است.

مشهد – دومین شهر بزرگ ایران و یکی از مقدس‌ترین شهرهای جهان اسلام که میزبان حرم امام رضا، هشتمین امام شیعیان، است.

یزد – شهری واقع در مرکز ایران که به خاطر آسیاب‌های بادی و معماری سنتی ایرانی آن در جهان شناخته می‌شود.

اندونزی – جمعیت مسلمان ۸۶.۷ درصد

اندونزی، بزرگ‌ترین کشور مسلمان جهان و مقصدی محبوب برای گردشگری است. این کشور با بیش از ۳۰۰ گروه قومی که در ۱۷ هزار جزیره آن زندگی می‌کنند، طیف گسترده‌ای از فرهنگ‌های جهان را در خود جای می‌دهد. همچنین اندونزی به دلیل برخورداری از سواحل بکر، جنگل‌های بارانی سرسبز و آتشفشان‌های فعال خود در دنیا مشهور است. جاکارتا، پایتخت این کشور نیز یک کلان‌شهر شلوغ با تاریخ غنی و جاذبه‌های گردشگری زیاد محسوب می‌شود. اندونزی، کشوری امن برای گردشگران مسلمان و غیرمسلمان است که اکثریت جمعیت مسلمان جهان را در خود جای می‌دهد و مردم آن نیز به پذیرایی و مهمان‌نواز بودن معروف هستند..

جاذبه‌های گردشگری اندونزی

راجا آمپات – مجمع‌الجزایری متشکل از بیش از ۱۵۰۰ جزیره که در سواحل غربی پاپوآ واقع شده‌اند.

بالی – یک مقصد گردشگری محبوب در اندونزی است که به خاطر سواحل، معابد و مناظر سرسبز خود در دنیا شهرت دارد.

پارک ملی کومودو – این مکان خانه اژدهای کومودو است که در خطر انقراض قرار دارند.

لومبوک – جزیره‌ای در شرق بالی و مکانی مناسب برای موج‌سواری، غواصی و پیاده‌روی است.

ترکیه – جمعیت مسلمان ۹۹ درصد

ترکیه، یکی دیگر از بهترین کشورهای مسلمان جهان برای گردشگران است که مساجد زیبا و منحصربه‌فردی مانند مسجد آبی در آن وجود دارد. این کشور مسلمان دارای فرهنگ و تاریخ غنی متأثر از کشورهای اروپایی و آسیایی است که به دلیل زیبایی طبیعی و برخورداری از شهرهای ساحلی بی‌نظیر، مناطق کوهستانی و چشمه‌های آب گرم در جهان معروف است. ترکیه دارای مردم صمیمی و خوش‌برخورد است و یک مکان گردشگری عالی برای علاقه‌مندان به تاریخ و طبیعت است. حمل‌ونقل عمومی نیز در ترکیه ارزان و استفاده از آن راحت است.

جاذبه‌های گردشگری ترکیه

استانبول – بزرگ‌ترین شهر ترکیه که به خاطر مساجد، بازارها و معماری خود در دنیا شهرت دارد.

کاپادوکیه – منطقه‌ای در مرکز ترکیه است که به دلیل صخره‌های بلند و بالون‌های هوای داغ معروف است.

افسوس – شهری باستانی افسوس در جنوب غربی ترکیه قرار دارد و محلی امن برای گردشگران محسوب می‌شود.

پاموکاله – شهری در جنوب غربی ترکیه است که به دلیل برخورداری از آب‌های حرارتی غنی از مواد معدنی، تراس‌های سنگ تراورتن و چشمه‌های آب گرم خود در دنیا شهرت دارد.

آنتالیا – شهری ساحلی در جنوب ترکیه است که سواحل و مکان‌های باستان‌شناسی زیادی در آن وجود دارد.

زیباترین کشورهای مسلمان جهان

زیباترین کشورهای مسلمان جهان

مراکش – جمعیت مسلمان ۹۹ درصد

مراکش کشوری زیبا در شمال قاره آفریقا است که فرهنگ و تاریخ بی‌نظیر، آن را به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است. اکثریت جمعیت این کشور مسلمان هستند. بنابراین مراکش، مکانی عالی برای آشنایی با دین و فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود. در کشور مراکش، مساجد و مکان‌های مذهبی زیاد برای بازدید و فرصت‌های بسیاری برای امتحان کردن غذاهای سنتی وجود دارد. همچنین این کشور به دلیل برخورداری از مناظر چشمگیر خود شهرت دارد و فرقی نمی‌کند شما به فرهنگ و تاریخ علاقه‌مند باشید یا بخواهید در کنار ساحل استراحت کنید، مراکش دیدنی‌های زیادی برای همه افراد دارد.

رفت و آمد در مراکش آسان است و افراد می‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و یا با کرایه کردن ماشین به گشت و گذار در آن بپردازند. جاده‌ها مراکش نیز وضعیت خوبی دارند و علائم زیادی به زبان انگلیسی وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در مراکش بنزین ارزان است و افراد می‌توانند با خیال راحت این کشور را به تنهایی یا با یک گروه تور، کشف کنند و از جاذبه‌های دیدنی آن لذت ببرند.

جاذبه‌های گردشگری مراکش

مراکش – این شهر پر جنب و جوش در مرکز کشور مراکش قرار دارد و یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی این کشور محسوب می‌شود.

فاس – یکی دیگر از شهرهای تاریخی شمال مراکش است که مساجد بسیاری در آن وجود دارد و بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

طنجه – یک شهر ساحلی واقع در شمال مراکش است که به دلیل برخورداری از برای سواحل، رستوران‌های بی‌نظیر، به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب برای علاقه مندان به سفر شناخته می‌شود.

شفشاون- این مکان که به عنوان شهر آبی مراکش شناخته می‌شود، به خاطر خانه‌های رنگی و خیابان‌های زیبای خود در دنیا معروف است.

مصر – جمعیت مسلمان ۹۰ درصد

به گزارش گردشگر آنلاین، مصر یکی از بهترین کشورهای مسلمان و منزلگاه نمادین‌ترین بناهای تاریخی جهان است. این کشور دارای فرهنگ جذاب و منحصر به فرد است و مکان‌های دیدنی زیادی در آن به چشم می‌خورد. شهر اقصر اغلب که به عنوان “بزرگ‌ترین موزه روباز جهان” شناخته می‌شود، یکی از توریستی‌ترین شهرهای مصر است که کاخ‌های باستانی زیادی در آن وجود دارد. این کشور، بزرگ‌ترین جمعیت مسلمانان جهان را در خود جای می‌دهد.

بنابراین اگر به تاریخ، فرهنگ علاقه مند باشید یا بخواهید از زیباترین مناظر روی زمین لذت ببرید، مصر یک انتخاب خوب برای شما محسوب می‌شود. مردم این کشور بسیار صمیمی و خوش برخورد هستند و میزان جرم و جنایت در آن پایین است. همچنین به دلیل زیرساخت‌های توسعه‌یافته، رفت و آمد در مصر بسیار آسان است و شبکه خوبی از جاده‌ها و راه‌آهن در آن وجود دارد. در مصر، گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی زیادی برای شهروندان و گردشگران وجود دارد.

جاذبه‌های گردشگری مصر

قاهره – این شهر، پایتخت مصر و یکی از پرجمعیت‌ترین کلانشهرهای جهان است. در قاهره مکان‌های زیادی برای دیدن از کاوش در اهرام نمادین گرفته تا بازدید از بازارهای شلوغ وجود دارد.

اسوان – شهری واقع در جنوب مصر و در کرانه رود نیل است که به خاطر فضای آرام و محیط زیبای خود در جهان شهرت دارد.

اسکندریه – دومین شهر بزرگ مصر و یکی از تاریخی‌ترین شهرهای جهان است که خانه بسیاری از بناهای باستانی مصر به شمار می‌رود.

تونس – جمعیت مسلمان ۹۹ درصد

تونس یکی از بهترین کشورهای مسلمان است که در شمال آفریقا قرار دارد. این کشور دارای تاریخچه طولانی و فرهنگ غنی است و یک مقصد مسافرتی محبوب برای گردشگران محسوب می‌شود. این کشور دارای ۹۹ درصد جمعیت مسلمان است و بسیاری از مساجد و سایر اماکن اسلامی را در خود جای داده است. همچنین سواحل و استراحتگاه‌های زیادی در تونس وجود دارد که آن را به مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت تبدیل کرده است. تونس، کشوری امن برای گردشگران است زیرا میزان جرم و جنایت در آن پایین است. این کشور دارای مردم صمیمی و مهمان‌نواز است و سیستم حمل و نقل کارآمد دارد که گشت و گذار در آن را برای افراد راحت می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری تونس

تونس – این شهر پایتخت تونس و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای قاره آفریقا محسوب می‌شود. مکان‌های زیادی برای دیدن، از کاوش در مدینه باستانی گرفته تا بازدید از مراکز خرید مدرن در این شهر وجود دارد.

سوسه – شهری واقع در سواحل شرقی تونس است که به خاطر سواحل زیبا و آب‌های شفاف خود در جهان شهرت دارد.

قیروان – شهری واقع در مرکز تونس است که به شهر هزار مناره شهرت دارد و بسیاری از مساجد و سایر اماکن اسلامی تونس در آن واقع شده است.

زیباترین کشورهای مسلمان جهان

زیباترین کشورهای مسلمان جهان

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.