• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

سازمان های مردم نهاد بر تصمیم های حوزه گردشگری اصفهان نظارت کنند

  • کد خبر : 6531
  • 02 مارس 2022 - 9:48
سازمان های مردم نهاد بر تصمیم های حوزه گردشگری اصفهان نظارت کنند

گردشگرآنلاین – عضو هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان گفت: لازم است که سازمان های مردم نهاد بر تصمیم هایی که برای حوزه گردشگری گرفته می‌شود با مطالعه تخصصی نظارت و اظهارنظر کنند و این فرایند باید با توجه به ماهیت گردشگری اصفهان نهادینه و تقویت شود.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین از اصفهان، ندا ترابی فارسانی به نقش مهم سازمان‌های مردم نهاد در توسعه گردشگری پایدار اشاره و بیان کرد: این نهادها تلاش می‌کنند که مخاطب را با کمترین آسیب برجای مانده به یک اکوسیستم وارد کنند از این رو در زمینه کاهش آثار منفی گردشگری و تخریب محیط زیست اصفهان می توانند نقش مهمی داشته باشند.

دانشیار گروه موزه و گردشگری دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه سازمان‌های غیر دولتی می‌توانند میراث فرهنگی را حفظ و حتی احیا کنند، افزود: در دنیا سمن‌های ( سازمان‌های مردم نهاد) معتبری برای توسعه گردشگری، استاندارد سازی سایت‌ها و مقاصد گردشگری برای توان‌خواهان جسمی و استاندارسازی موزه‌ها فعالیت می‌کنند که می‌توانند الگوی این گونه سازمان‌ها فعال گردشگری در ایران و اصفهان نیز باشند.

ترابی به فعالیت برخی گروه‌های مردمی در بخش گردشگری اصفهان اشاره کرد و افزود : این ظرفیت باید تقویت و فضا برای دانشجویان و فعالان حوزه گردشگری فراهم شود تا در توسعه این بخش موثر واقع شوند.

وی تصریح کرد: سمن‌ها می‌توانند علاوه بر راهنمایی و مدیریت خیل عظیم  گردشگران یک منطقه، یک مقصد گردشگری ناشناخته را نیز معرفی و به توسعه اقتصاد آن کمک کنند.

ترابی رساندن سود به جامعه محلی و حفظ میراث‌ فرهنگی و طبیعی را از مهمترین اهداف سمن‌های گردشگری بیان کرد و افزود: این نهادها به کاهش فقر در مناطق، توسعه گردشگری داوطلبانه، توسعه گردشگری پایدار و توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع کمک می‌کنند و بر روی سیاست‌گذاری در گردشگری نیز تاثیر دارند.

وی بابیان اینکه به رسمیت شناختن نقش انجمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها ضروری است، افزود:سمن‌ها باید به‌عنوان مشاور، دیده بان و بازوی اجرایی حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فعالیت داشته باشند.

سازمان‌های مردم‌نهاد(سمن) سازمان‌هایی غیرانتفاعی و مستقل از حکومت هستند که به‌صورت جمعی و در سطوح مختلف فعالیت دارند.

از میان ۲۰ هزار سازمان مردم‌نهاد در سراسر کشور، چهار هزار و ۳۰۰ آن‌ها در استان اصفهان فعال هستند.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.