• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

ساعت بازدید از کاخ گلستان پایان هفته تغییر کرد

  • کد خبر : 10531
  • 24 آگوست 2022 - 14:08
ساعت بازدید از کاخ گلستان پایان هفته تغییر کرد
گردشگرآنلاین - ساعت بازدید از کاخ گلستان در دو روز پایان هفته، به مناسبت آغاز دهه سوم ماه محرم و برای همراهی با مسجد ارگ تهران، تغییر کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اعلام کرد: ساعت بازدید از این مجموعه تاریخی در روزهای پنجشنبه سوم و جمعه چهارم شهریورماه، از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر خواهد بود.

مسجد ارگ تهران در نزدیکی کاخ گلستان واقع شده که این مجموعه تاریخی در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی و برای پاسداشت میراث ناملموس و همراهی با رویدادهای مذهی این مسجد، ساعت بازدید در دو روز پایانی هفته جاری را کاهش داده است.

ساعت بازدید از کاخ گلستان در روزهای عادی از ۹ صبح تا ۱۹ است و بلیت‌فروشی این مجموعه تاریخی نیز تا ساعت ۱۷ انجام می‌شود.

کاخ گلستان شامل مجموعه‌ای از بناهای تاریخی در استان تهران می‌شود که در زمان‌های مختلفی ساخته شده‌ است. این کاخ به‌لحاظ معماری و ارزش آثار هنری و تاریخی‌اش، یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی کشور به شمار می‌رود که در طول سال، شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی است.

کاخ مذکور از بخش‌های مختلفی همچون ایوان تخت مرمر، تالار سلام، تالار آینه، تالار سفره‌خانه، خلوت کریمخانی، تالار برلیان، عمارت بادگیر، کاخ شمس العماره، تالار الماس و کاخ ابیض تشکیل می‌شود. ایوان تخت مرمر و خلوت کریمخانی متعلق به دوران کریمخان زند، قدیمی‌ترین بناهای مجموعه گلستان هستند.

مجموعه‌ فرهنگی و تاریخی گلستان به‌غیر از ساختمان‌های فوق که ذکر شد، از بخش‌های مختلفی نظیر کتاب‌خانه نسخ خطی، مرکز اسناد تصویری، مرکز اسناد خطی، دفتر فنی، امور بین‌الملل، کتابخانه چاپی، امور فرهنگی، امور معرفی، واحد کودک و نوجوان، واحد دفتر حقوقی تشکیل می‌شود.

جاهای دیدنی متعددی در اطراف کاخ گلستان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به بازار تهران، قهوه‌خانه حاج علی درویش، سبزه میدان، خیابان ناصرخسرو، سرای روشن، کوچه مروی و دارالفنون اشاره کرد.

کاخ گلستان از معروف‌ترین دیدنی های پایتخت است که قدمت آن به دهه‌ها قبل از دوران قاجار برمی‌گردد و بیش از ۴۴۰ سال تاریخ را در خود جای داده است. در حال حاضر مساحت کاخ گلستان به ۴٫۵ هکتار می‌رسد که به‌اندازه یک‌دهم وسعت اولیه‌اش است؛ جایی که محل سکونت پادشاهانی همچون آقا محمدخان، فتحعلی شاه، ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و احمدشاه قاجار بوده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.