• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

ساعت کاری موزه آثار طبیعی هفت چنار تغییر کرد

  • کد خبر : 8521
  • 13 ژوئن 2022 - 12:01
ساعت کاری موزه آثار طبیعی هفت چنار تغییر کرد
گردشگرآنلاین - موزه آثار طبیعی هفت چنار برای صرفه جویی در مصرف برق ساعت کاری خود را تغییر داد .

به گزارش گردشگرآنلاین، موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار در تهران اعلام کرد که پیرو مصوبه جدید هیأت دولت و دستورالعمل شهرداری منطقه ۱۰ ساعت کاری این موزه از تاریخ ۲۲ خرداد تا سوم شهریور ماه، شیفت صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ و شیفت بعد از ظهر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ شب است.

با توجه به گرمای بی سابقه‌ای که در تابستان امسال پیش روست با هدف صرفه جویی در مصرف برق این مجموعه تا تاریخ سوم شهریور ماه روزانه از ساعت ۱۳ تا ۱۶ تعطیل خواهد بود و مانند گذشته در ایام شهادت و شنبه‌های هر هفته موزه تعطیل است.

به گزارش گردشگر آنلاین، یکی از موزه‌های حیات وحش شهر تهران، «موزه حیات وحش هفت چنار» می‌باشد. این موزه متعلق به آثار طبیعی و حیات وحش بوده و در زمینی حدوداً به مساحت ۷۷۰۰ متر مربع و با زیربنایی در حدود ۲۶۰۰ مترمربع احداث شده است.

موزه حیات وحش در یکی از محله‌های قدیمی تهران به نام بریانک (در خیابان قزوین) قرار دارد. گفتنی است منطقه بریانک از سمت شمال به خیابان کمیل، از سمت شرق به بزرگراه نواب، از سمت غرب به جاده مخصوص کرج و از سمت جنوب به خیابان قزوین منتهی می‌گردد.

ساختمان موزه عمارتی تاریخی می‌باشد که قدمت آن به اوایل دهه قرن بیستم (دوره قاجاریه) می‌رسد. این ساختمان در ابتدا به عنوان کارخانه برق شروع به کار نمود اما پس از چندین سال، به کارخانه جوراب ‌بافی تغییر کاربری داد.

موزه آثار طبیعی هفت چنار مربوط به دوره پهلوی اول است و در تهران، شمال میدان بریانک، ضلع شرقی خیابان دعوتی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۵۲۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

منطقه هفت چنار به این علت نامگذاری شده است زیرا در این منطقه، درخت چنار کهنسالی قرار دارد که قطر آن ۷ متر بوده و هفت تنه دارد. این درخت در کنار چشمه‌ای قرار داشته که متاسفانه اکنون آب آن چشمه خشک شده است. از این رو در مجاورت درخت و در محل چشمه سقاخانه‌ای احداث شد تا هم درخت آبیاری شود و هم رهگذران از آب آن استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.