• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5
فرماندار نمین:

سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری در نمین حمایت می‌شوند

  • کد خبر : 6276
  • 20 فوریه 2022 - 10:02
سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری در نمین حمایت می‌شوند

گردشگرآنلاین – فرماندار شهرستان نمین گفت: از سرمایه گذاران حوزه صنعت گردشگری و طرح های گردشگری سودآور حمایت خواهیم کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین از اردبیل، طیب امینی  اظهار کرد: قرار گرفتن شهرستان نمین در گلوگاه ورودی استان از سمت شمال، وجود جاذبه‌های جنگل فندقلو، دارا بودن ۹۱ اثر شاخص ملی و تاریخی شناسایی شده، شهرستان نمین را به یکی از قطب‌های گردشگری استان تبدیل کرده است.

امینی با اشاره به اینکه توسعه زیر ساخت‌ها می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند افزود: راه‌های ارتباطی جنگل فندقلو و مسیرهای گردشگری شهرستان توسعه می‌یابد.

وی یکی از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان نمین را پیست اسکی جنگل فندقلو دانست و گفت: باید به دنبال صنایع گردشگری سودآور باشیم.

فرماندار شهرستان نمین در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه شهر عنبران با عنوان «شهر جهانی گلیم» شناخته شده است باید زمینه فروش و صادرات این محصول را فراهم کنیم تا ضمن ارزآوری و افزایش ارزش افزوده، اقتصاد منطقه رونق پیدا کند.

امینی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های روستاها به عنوان هدف گردشگری افزود: اقامتگاه بوم گردی روستای «آرپاتپه» با ظرفیت اسکان و پذیرش ۲۶ گردشگر و مجموعه گردشگری روستای «نوشنق» با ۱۲ واحد اقامتی، رستوران و فروشگاه صنایع‌دستی آماده پذیرایی مهمانان است.

وی به راه اندازی واحد بوم گردی در روستای خانقاه اشاره و اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته بیش از ۱۰ واحد بوم گردی در روستای عنبران «علیا» راه اندازی شده است و سالانه گردشگران زیادی به این روستا می‌آیند.

این مقام مسئول افزود: در راستای توسعه گردشگری روستاها به دنبال جذب سرمایه گذار برای فعالیت‌های گردشگری پیرامون سد «سقزچی» هستیم که به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار خواهیم کرد.

وی به مطالعه طرح گردشگری آبی بیگلو تا مناطق «نیارق» و «سوها» اشاره و افزود: در صورت اجرا شدن این طرح شاهد تحول در بخش «ویلکیج» خواهیم بود.

امینی اظهار کرد: با وجود تله کابین، زیپ لاین، کمپ‌های اقامتی، پیست اسکی روی چمن، دریاچه سوها، سایت پرورش مارال در جنگل فندقلو و.. درآمد صنعت گردشگری شهرستان نمین در پایین‌ترین سطح قرار دارد.

وی ادامه داد: از صدا و سیما، فعالان اجتماعی و مدیران استانی و شهرستانی می‌خواهیم در جهت شناساندن مناطق گردشگری شهرستان نمین ما را یاری نمایند.

منبع: مهر 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.