• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

سقوط سنگ جان یک گنجیاب را گرفت

  • کد خبر : 23946
  • 05 دسامبر 2023 - 10:45
سقوط سنگ جان یک گنجیاب را گرفت
گردشگرآنلاین - فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در خصوص حفاری غرمجاز توسط یک گنجیاب در ماهنشان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، ناصر حبیبیان فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اظهار داشت: پس از اعلام گزارش مردمی به اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان و نیروی انتظامی شهر دندی، مبنی بر سقوط سنگ بزرگ و محبوس شدن یک‌نفر گنجیاب در چاله حفاری شده غیرمجاز در روستای ایالو بخش انگوران شهرستان ماهنشان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار یگان‌حفاظت و نیروی انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: پس از ورود یک تیم عملیاتی هلال‌احمر، آتش‌نشانی، اورژانس، کلانتری شهر دندی سنگ افتاده شده بر روی سینه حفار محبوس شده از چاله بیرون کشیده شد اما متأسفانه با وجود تلاش‌های شبانه مردم روستا و نیروهای امدادی، حفار در محل فوت شد.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان اضافه کرد: در این‌ رابطه یک نفر حفار غیرمجاز دیگر نیز باهویت بومی شناسایی و دستگیر و ادوات حفاری توسط نیروی انتظامی ضبط شد؛ حفاری انجام شده به‌قصد به‌دست‌ آوردن اشیای تاریخی در کنار سنگ بزرگ روستای ایالو بر اساس گفته‌های قدیمیان روستا صورت‌گرفته بود و پرونده مربوط به فرد دستگیر شده گنجیاب برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه در برخورد قاطع و قانونی با حفاران غیرمجاز هیچ‌گونه تعارف و چشم‌پوشی نداریم و نخواهیم داشت، تأکید کرد: از مردم به‌ ویژه دوست‌داران میراث‌فرهنگی استان انتظار داریم با احساس مسئولیت همگانی در راستای مقابله با متخلفان و سوداگران میراث‌فرهنگی ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

حفاری غیرمجاز و مشکوک وسط تهران!

حفاری غیرمجاز و مشکوک!

بیشتر بخوانید:
سقوط گردشگری روسیه و امید به ایران و چین
سقوط آزاد گردشگری ایران از کجا آغاز شد؟

به گزارش گرشگرآنلاین، افرادی تحت عنوان گنجیاب بدون توجه به آنکه اقدام آنها چه خسارتی می‌تواند به میراث فرهنگی، و گرشگری کشور وارد کند، اقدام به حفاری در بافت‌های تاریخی و ارزشمند می‌کنند و این حفاری‌ها بعضا به خسارت‌های جبران ناپذیری منجر می‌شود و لازم است که برخورد با این افراد در راستای پیشگیری از موارد مشابه در نقاط مختلف کشور افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.