• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

سنگاپور؛ مقصد شهری پایدار سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 19455
  • 04 آوریل 2023 - 13:06
سنگاپور؛ مقصد شهری پایدار سال ۲۰۲۳
گردشگرآنلاین - سنگاپور بر اساس معیارهای شورای جهانی گردشگری پایدار به‌عنوان یک مقصد شهری پایدار شناخته شد و گواهی‌نامه استاندارد بخش مربوطه را به خود اختصاص داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، شورای جهانی گردشگری پایدار (GSTC) گواهی‌نامه «پایداری مقصد» خود را به سنگاپور تقدیم کرد که این امر حاکی از مطابقت تلاش‌های این دولت‌شهر با طرح «سنگاپور سبز تا ۲۰۳۰» برای تبدیل شدن به یک مقصد شهری پایدار است و با استراتژی پایداری گردشگری هیئت گردشگری سنگاپور (STB) همخوانی دارد. طرح سنگاپور سبز تا ۲۰۳۰ اهداف سنگاپور را برای ۱۰ سال آینده ترسیم می‌کند و آن را در مسیر صفر انتشار شدن خالص کربن تا سال ۲۰۵۰ قرار می‌دهد.

معیارهای شورای جهانی گردشگری پایدار، استانداردهای جهانی برای سفر و گردشگری پایدار است و سنگاپور در بخش‌های مدیریتی، اجتماعی-اقتصادی، فرهنگی و زیست‌محیطی خود موفق به دریافت گواهی‌نامه استاندارد پایداری شده است، زیرا این شهر در حال اجرای استراتژی‌ها و برنامه‌های عملیاتی چندساله در زمینه مدیریت پایدار است، تلاش‌های بسیاری برای به‌حداکثر رساندن مزایای اجتماعی و اقتصادی گردشگری شهر برای مردم محلی به کار گرفته است و ابتکارات مختلفی برای حفظ و ارتقای میراث ملموس و ناملموس خود دارد. سنگاپور همچنین طیف وسیعی از اقدامات را برای افزایش فضاهای سبز و تقویت ارتباطات اکولوژیکی بین فضاهای سبز و حفظ تنوع‌زیستی خود به اجرا گذاشته و در حال ترسیم اهداف مشخص و نشان دادن کاربردهای پایداری در دنیای واقعی برای مدیریت منابع کمیاب خود است.

مدیر اجرایی هیئت گردشگری سنگا‌پور ضمن اشاره به تبدیل شدن آن به شهری دوستدار طبیعت که در آن تجربیات بزرگ با برجای گذاشتن ردپایی کوچک همراه است، اظهار کرد که دریافت گواهی‌نامه پایداری مقصد تنها آغاز سفر این دولت‌شهر به سمت پایدار شدن است و مشاغل گردشگری سنگاپور باید تلاش‌های بیشتری به‌کار گیرند تا بتوانند در سبزتر و زیست‌پذیرتر کردن آن سهیم باشند.

وی چشم‌انداز دولت سنگاپور را تبدیل شدن به پایدارترین مقاصد شهری جهان معرفی و تأکید کرد که هم‌اکنون شهر در مسیر درستی قرار گرفته است و به تعامل با شرکای خود برای بهبود نقاط قوت موجود به‌عنوان یک مقصد شهری پایدار و افزایش تلاش‌ها برای بهبود در زمینه‌های نیازمند بهسازی ادامه خواهد داد.

مدیر اجرایی هیئت گردشگری سنگا‌پور افزود که تعهد بخش گردشگری سنگاپور در زمینه حمایت از طرح ملی سنگاپور سبز تا ۲۰۳۰ مبتنی بر رویکرد کل‌نگر این دولت‌شهر در بخش گردشگری پایدار است و دولت تاکنون تمام تلاش خود را برای درگیر کردن معنادار زیرساخت‌های کلیدی گردشگری با این هدف به‌کار بسته است، با این حال تلاش‌ها برای بهبود مستمر این بخش همچنان ادامه دارد.

سنگاپور؛ مقصد شهری پایدار سال ۲۰۲۳

سنگا‌پور؛ مقصد شهری پایدار سال ۲۰۲۳

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.