• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

سهم اهل سنت ایران از حج چقدر است؟

  • کد خبر : 20479
  • 08 می 2023 - 8:59
سهم اهل سنت ایران از حج چقدر است؟
گردشگرآنلاین - مدیراهل سنت بعثه مقام معظم رهبری از اعزام ۱۰ هزار زائران اهل سنت از ۱۱ استان کشور در قالب ۶۶ کاروان به سفر حج خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، حجت‌الاسلام هادی اکبری با تاکید بر این‌که «حج» برای همه عالم بشریت است، گفت: همان‌طور که در قرآن کریم نیز تاکید شده «حج» متعلق به همه مردم جهان است و مناسک آن هم برای همه به یک صورت وضع شده است. حج باعث هدایت همه بشریت است و از این جهت از اهمیت فوق العاده‌ای برای مردم جهان برخوردار است و رنگ، قوم، نژاد و ملیت تاثیری ندارد و همه در پیشگاه خدای بزرگ یکی هستند.

او با اشاره به حضور زائران اهل سنت ایران در حج ۱۴۰۲ گفت: ما هر سال حدود ۱۰ هزار زائر اهل سنت داریم که عازم سرزمین وحی می‌شوند.

مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری یادآور شد: از مجموع بیش از ۸۷ هزار نفری که امسال از کشورمان عازم سرزمین وحی خواهند شد حدود ۱۰ درصد زائران اهل سنت هستند که تعدادشان نسبت به سال‌های گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

او با اشاره به حضور پیروان مذاهب شافعی و حنفی در ایران، اظهار کرد: هرچند مذاهب دیگری هم در ایران زندگی می‌کنند و در حج هم حضور دارند، اما تعداد عمده زائران را این دو مذهب تشکیل می‌دهند که از استان‌های مختلف عازم عربستان خواهند شد.

اکبری درباره استان‌هایی که کاروان‌هایشان را به حج اعزام خواهند کرد، گفت: برای حج امسال ۱۱ استان زائران اهل سنت را ساماندهی کرده‌اند که در قالب ۶۶ کاروان به این سفر معنوی مشرف خواهند شد، به این ترتیب که استان گلستان با ۱۴ کاروان بیشترین زائر اهل سنت را در این سفر خواهد داشت و استان‌های گیلان و فارس هم با یک کاروان در حج حضور پیدا می‌کنند.

به گفته او،   سه یا چهارکاروان «مدینه قبل» و ۶۲ کاروان «مدینه بعد» هستند.

مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در پاسخ به این پرسش که آیا برای حج امسال کاروانی مشترک از زائران اهل تسنن و اهل تشیع وجود دارد، گفت: در استان گیلان یک کاروان خواهیم داشت که مشترک است و برای آن یک روحانی اهل سنت و یک روحانی شیعه در نظر خواهیم گرفت.

اکبری درباره آموزش زائران اعزامی، توضیح داد: اتفاق جدیدی که امسال رقم خورده این است که در کنار آموزش‌ها و کلاس‌هایی که برای زائران برگزار کردیم، همه روحانی‌های اعزامی نیز در یک دوره بازآموزی شرکت کردند و آزمون‌هایی را پشت سرگذاشتند تا سطح علمی و دانش آن‌ها سنجیده شود. افرادی که از این آزمون امتیازات لازم را کسب کردند به سفر حج اعزام می‌شوند. درحال حاضر برای حج پیش‌رو، ۱۱۰ نفر از روحانیون، معین و معینه‌ها انتخاب شده‌اند.

سهم اهل سنت ایران از حج چقدر است؟

سهم اهل سنت ایران از حج چقدر است؟

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.