• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6
ضرغامی در شاهین دژ:

شاهین دژ غنی از جاذبه های گردشگری است

  • کد خبر : 20774
  • 18 می 2023 - 10:30
شاهین دژ غنی از جاذبه های گردشگری است
گردشگرآنلاین - وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شاهین‌دژ به‌دلیل برخورداری از ابنیه تاریخی و جاذبه‌های گردشگری یکی از شهرستان‌های غنی آذربایجان غربی است.

به گزارش گردشگرآنلاین از آذربایجان غربی، سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه بازدید از سواحل زرینه‌رود شاهین دژ با اشاره به طرفیت‌های شاهین‌دژ در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی افزود: شاهین‌دژ به‌دلیل برخورداری از ابنیه تاریخی و جاذبه‌های گردشگری یکی از شهرستان‌های غنی آذربایجان غربی بوده، اما متاسفانه در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای شاهین‌دژ ضعف‌هایی وجود دارد و در این سفر سعی می‌کنیم با مشخص شدن اولویت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری در این شهرستان اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه ساحل زرینه‌رود یک جاذبه بی‌نظیر گردشگری در شاهین‌دژ است، ادامه داد: در کنار سواحل زرینه‌رود می‌توان پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری ایجاد کرد تا مردم بتوانند از زیبایی این نعمت خدادادی استفاده کنند و حداقل‌ استانداردهای گردشگری در این سواحل ایجاد شود.

ضرغامی با بیان اینکه هفته گذشته قانون اهداف و وظایف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مجلس اعلام وصول شد، گفت: این قانون مشتمل بر ۷۷ بند و ۱۰ ماده بوده که یکی از غنی‌ترین قوانین مربوط به این وزارت‌خانه است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته در کمیته تدوین این قانون یک کار فشرده انجام شد تا با رفع خلا و ضعف‌های قانونی یک قانون جامع تدوین شود که تمام نیازهای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را پاسخ دهد.

وی گفت: گردشگری یک موضوع فرابخشی بوده و برای رونق این حوزه نیاز بود قانونی تصویب شود که برخی موارد مربوط به هم‌پوشانی وظایف مربوط به چندین وزارت‌خانه و اختلاف‌نظرهای آنها در مورد قانون را حل کند.

ضرغامی اظهار کرد: با اشرافیتی که نمایندگان مجلس دارند امید است با اضافه کردن لوایح مختلف این قانون غنی‌تر شده و به‌تصویب برسد تا بسیاری از موانع سد راه توسعه گردشگری در کشور برداشته شده و حضور بخش خصوصی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی تسهیل شود.

شاهین دژ غنی از جاذبه های گردشگری است

شاهین دژ غنی از جاذبه های گردشگری است

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.