• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

شب‌نشینی سه گانه در آستانه شب چله در عمارت لطفی دامغان

  • کد خبر : 3449
  • 19 دسامبر 2021 - 10:14
شب‌نشینی سه گانه در آستانه شب چله در عمارت لطفی دامغان

گردشگرآنلاین – رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از اجرای برنامه زنده “شب‌نشینی جام جم” در خانه لطفی دامغان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، مهدی قاسمی با اعلام این خبر گفت: برنامه شب‌نشینی در عمارت تاریخی لطفی با اجرای مسعود روشن‌پژوه در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه هر هفته ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به مدت ۷۵ دقیقه با همکاری صداوسیما، شهرداری و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌صورت زنده روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: اجرای این برنامه در دامغان از جمعه ۲۶ آذرماه آغاز شد و با هماهنگی‌های انجام شده، اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی دامغان و خانه لطفی به مدت سه شب، میزبان برنامه شب‌نشینی شبکه جام جم خواهد بود.

قاسمی با تأکید بر اینکه حضور هنرمندان صنایع‌دستی در برنامه‌های زنده تلویزیونی نقش مهمی در توسعه و ترویج صنایع‌دستی دارد، گفت: در شب نخست این برنامه، صنعتگران دامغان در رشته‌های چاپ قلمکار، سفالگری و گوهر تراشی با نمایش آثار تولید شده و اجرای زنده صنایع‌دستی، به معرفی صنایع‌دستی دامغان پرداختند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از برنامه ریزی برای جاذبه های فرهنگی و گردشگری استان خبر داد و تصریح کرد: آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و آداب و رسوم شهرستان دامغان و دیگر شهرهای استان سمنان نیز در برنامه شب‌نشینی جام جم معرفی خواهد شد.

عمارت لطفی دامغان عمارت زیبای قاجاری با درهای چوبی قدیمی و حیاطی زیبا است که بنای عمارت شامل حیاط بیرونی، حیاط  اندرونی، آب‌انبار، خانه مستخدمین و اصطبل است و با شماره ۲۰۲۴۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.