• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
5

شکارچیان یک محیط بان و همیار محیط زیست را با شلیک مستقیم شهید کردند

  • کد خبر : 8206
  • 28 می 2022 - 10:52
شکارچیان یک محیط بان و همیار محیط زیست را با شلیک مستقیم شهید کردند
گردشگرآنلاین - فرمانده یگان محیط زیست با اشاره به اینکه محیط بان محمد فرهمند و یکی از نیروهای مردمی به نام رضا بهرام پور در جریان تعقیب و گریز شکارچیان متخلف با شلیک مستقیم شهید شدند، گفت:هنوز شکارچیان متخلف شناسایی نشده اند.

به گزارش گردشگرآنلاین، خبر رسیده که یک محیط بان و یک نیروی مردمی در پناهگاه حیات وحش دره باغ بوانات در استان فارس طی درگیری با متخلفین شکار جان باختند.

سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان محیط زیست کشور، به تشریح علل شهادت این محیط بان و یک همیار محیط زیست، که  در جریان تعقیب و گریز با شکارچیانبه درجه شهادت ناول شدند پرداخت و گفت:‌ این اتفاق  در پناهگاه حیات وحش دره باغ بوانات  در استان فارس حوالی ساعت ۱۸:۴۰  دقیقه عصر روز جمعه و در حالی رخ که این محیط بان شهید به همراه دو همیار محیط زیست در حال گشت زنی بودند که متوجه حضور دو شکاری متخلف می شوند.

وی ادامه داد: محیط بان شهید با کمک بی‌سیم این مساله را به احمد رستگار مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوانات که وی نیز در این منطقه که همراه یک محیط بان دیگر در حال گشت زنی بودند گزارش داد.

محبت خانی ابراز داشت: طبق گزارش این محیط‌بان شهید شکارچیان متخلف یک قوچ را شکار کرده بوده است.

فرمانده یگان محیط زیست در ادامه با اشاره به اینکه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوانات با شنیدن صدای تیر به محل گزارش شده رفته و با پیکر محیط‌بان محمد فرهمند و رضا بهرام پور که با شلیک مستقیم شهید شدند مواجه می شود، ابراز داشت: علی اسدی دیگر همیار محیط‌بان نیز از ناحیه کتف زخمی شده است.

وی بیان داشت: پوکه های به جای مانده از گلوله های شلیک شده نشان می دهد که این اسلحه ۲۷۰ شکاری بوده است.

محبت خانی با بیان اینکه هنور قاتلان محیط‌بان شناسایی نشده اند  و تنها پرونده این درگیری تشکیل و به جریان افتاده است، گفت: همیار محیط بانی که زخمی شده است، در حال حاضر قادر به سخن گفتن و تشریح حادثه و شناسایی متلخفان نیست.

منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.