• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

صدور مجوز ایجاد یک مجتمع گردشگری در بوشهر

  • کد خبر : 8798
  • 06 جولای 2022 - 9:33
صدور مجوز ایجاد یک مجتمع گردشگری در بوشهر
گردشگرآنلاین - معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر از صدور مجوز ایجاد یک مجتمع گردشگری بوشهر خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، وحید جمالی با اعلام این خبر گفت: «مجوز ایجاد یک مجتمع گردشگری در تیرماه سال جاری در شهرستان دیر، روستای دوراهک صادر شده که با بهره‌برداری از این مرکز، به زیرساخت‌های گردشگری دیر کمک خواهد کرد.»

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر افزود: «برآورد حجم سرمایه‌گذاری در این واحد اقامتی، ۴۰ میلیارد ریال است.»

او یکی از مزیت‌های توسعه زیرساخت‌ها را ایجاد اشتغال دانست و اضافه کرد: «با بهره‌برداری از این مجتمع گردشگری، برای ۱۱ نفر به طور مستقیم، ایجاد اشتغال خواهد شد.»

جمالی در پایان خاطرنشان کرد: «گردشگری در کنار کمک به اشتغال پایدار به رشد و رونق اقتصاد استان نیز کمک خواهد کرد.»

به گزارش گردشگر آنلاین، بوشِهْر از شهرهای بندری ایران است که مرکز استان بوشهر و شهرستان بوشهر محسوب می‌شود. بوشهر در سال ۱۳۹۵ خورشیدی بالغ بر ۲۲۳٬۵۰۴ نفر جمعیت داشته‌است که بدین‌ترتیب پرجمیت‌ترین شهر استان بوشهر و چهارمین شهر پرجمعیت جنوب ایران به‌شمار می‌رود. این شهر که در واقع به‌صورت یک شبه‌جزیره در بخش مرکزی شهرستان بوشهر قرار دارد، فقط از سمت شرق با خشکی ارتباط دارد. بوشهر ۱۸ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و دارای آب و هوای نیمه بیابانی گرم است.

بوشهر قدمتی حدود ۵هزار سال دارد و از مراکز مهم در حکومت‌های مختلف اعم از عیلامی، ساسانی، و افشاریان بوده‌است. در دوره‌ی خلیفه‌ی دوم (عمر)، ریشهر (بوشهر قدیم) به‌دست مسلمانان در جنگی به‌نام «وقعه ریشهر» فتح شد. بوشهر کنونی توسط «ابومهیری» که پسر «شیخ ناصرخان آل مذکور» بود، در سال ۱۱۱۴ ه‍.ش ایجاد شد. به‌دلیل اهمیت زیاد این شهر در سده‌های گذشته، اقدامات زیادی برای اولین بار در بوشهر انجام شد. به‌عنوان نمونه اولین چاپخانه سنگی، صنایع برق، یخ‌سازی، و اولین خط تلگراف در بوشهر راه‌اندازی شد.

بوشهر دارای یک پایانه‌ی بین‌المللی مسافری و گردشگری دریایی است که برای مسیر خارگ-بوشهر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین مسئولین استان هنوز در حال پیگیری برای برقراری خط کشتیرانی بوشهر-قطر هستند اما هنوز این امر محقق نشده‌است.

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.