• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

صدور نیم‌بهای گواهی‌نامه بین‌المللی ویژه دختران

  • کد خبر : 20928
  • 21 می 2023 - 12:55
صدور نیم‌بهای گواهی‌نامه بین‌المللی ویژه دختران
گردشگرآنلاین - کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از "صدور نیم‌بهای گواهی‌نامه بین‌المللی رانندگی ویژه دختران ۱۸ تا ۲۵ سال، در دهه کرامت" خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، بنابر اعلام کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این طرح از ۳۱ اردیبهشت تا ۱۰ خردادماه ۱۴۰۲ همزمان با دهه کرامت اجرا می‌شود.

بر این اساس دختران ۱۸ تا ۲۵ ساله که برای نخستین بار گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی دریافت می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://idp.taci.ir/ و بارگذاری مدارک خود شامل تصویر گواهی‌نامه ملی، یک قطعه عکس و تصویر صفحه نخست گذرنامه و با وارد کردن کد IRANDOKHT، از تخفیف ۵۰ درصدی استفاده کنند.

در این طرح گواهی‌نامه‌های بین‌المللی رانندگی یک‌ساله به صورت نیم‌بها صادر و طی ۷ تا ۱۰ روز کاری برای متقاضیان ارسال می‌شود.

هزینه گواهی‌نامه بین‌المللی رانندگی طبق آخرین تعرفه اعلام‌شده از سوی این کانون، از ۱۰۹ هزار تا ۳۳۵ هزار تومان است.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان تنها نماینده رسمی و مجاز فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) در امر صدور گواهی‌نامه بین‌المللی رانندگی است.

به گزارش گردشگر آنلاین، دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در ۱ ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد. در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای ۱ ذی‌القعده به عنوان روز دختر، ۵ ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

یکی از اصلی‌ترین دلیلی که این دهه را دهه کرامت نامیدند، به خاطر کرامات این دو بزرگوار، حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است؛ کرامت به معنای جود و سخا و بزرگواری است.

به یازده روز ابتدایی ماه ذی‌القعده که با تاریخ مشهور برای ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) از فرزندان امام کاظم(ع) همزمان است، دهه کرامت می‌گویند. پیشینه این نامگذاری به دوران حاکمیت جمهوری اسلامی در ایران (از سال ۱۳۵۷ش به بعد) برمی‌گردد.

صدور نیم‌بهای گواهی‌نامه بین‌المللی ویژه دختران

صدور نیم‌بهای گواهی‌نامه بین‌المللی ویژه دختران

منبع: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.