• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

صنایع‌دستی استان سمنان امسال ۱۲۰ میلیارد ریال فروش داشت

  • کد خبر : 9595
  • 02 آگوست 2022 - 8:57
صنایع‌دستی استان سمنان امسال ۱۲۰ میلیارد ریال فروش داشت
گردشگرآنلاین - سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: صنایع‌دستی استان در سال جاری و در نمایشگاه های مختلف تا کنون ۱۲۰ میلیارد ریال فروش داشته است.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، جعفر صفاخواه در بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی گروهی و انفرادی شهرستان‌های شاهرود و دامغان بیان کرد:  یکی از مهم‌ترین اهداف معاونت صنایع‌دستی استان سمنان، فراهم کردن زمینه فروش تولیدات هنرمندان است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت:  شناسایی امکانات موجود و ایجاد انگیزه در هنرمندان و بخش خصوصی برای ایجاد فروشگاه صنایع‌دستی، نمایشگاه‌های محلی، استانی، منطقه‌ای و سراسری زمینه‌ساز افزایش فروش تولیدات صنایع‌دستی است.

صفاخواه ادامه داد:  ایجاد غرفه‌های فروش در اماکن تاریخی و موزه‌ها، هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی از دیگر اقدامات موثر برای فروش صنایع‌دستی است.

وی با تأکید بر اینکه فروش در چرخه تولید صنایع‌دستی به عنوان موتور محرکه تولید عمل می‌کند، گفت: فروش صنایع‌دستی زمینه‌ساز تولید بیشتر با کیفیت بالاتر، اشتغال بیشتر و رونق کسب و کار می‌شود.

هنرمندان نیز در این بازدید، کمبود و گرانی مواد اولیه مرغوب، موانع موجود در دریافت تسهیلات، موانع رونق کسب و کار و فروش را از جمله مشکلات فعالیت در این عرصه عنوان کردند.

چهار هزار و ۷۰۰ هنرمند صنایع دستی در ۵۲ رشته در استان سمنان فعالیت می کنند.

معرق، منبت، گره‌چینی و حجم‌های چوبی ، شبکه‌بری‌های حجیم فلزی، دست بافته‌های ابریشمین، نگارگری و تذهیب‌های زرین، گلیم، گلیچ و جاجیم، ظروف سفالی، نمد و پارچه قلمکار از جمله صنایع‌دستی استان سمنان و تبلور هنر مردم در این منطقه هستند.

از صنایع دستی رایج در استان می توان به انواع جاجیم، قالی، گلیم، قالیچه، سفره‌های قلمکار، سفال سرامیک و نمد اشاره کرد. پسته دامغان نیز از بهترین سوغاتی‌های این استان است.

قالی بافی یکی از رشته های هنری پر طرفدار در استان سمنان محسوب می شود و قالی ها و گلیم های زیبای آن در ایران شهرت خاصی دارد.

یکی دیگر از محصولات و صنایع دستی ارزشمندی که در استان سمنان یافت می شود، گلیم است. تولید و بافت گلیم به سالیان خیلی دور باز می گردد، به طوری که قدیمی ها برای پر کردن خانه هایشان از گلیم هایی که خودشان بافته بودند استفاده می کردند.

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.