• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

صنعت هتلداری فقط ویترین گردشگران عبوری از محور کرج _ چالوس نباشد

  • کد خبر : 6089
  • 12 فوریه 2022 - 10:53
صنعت هتلداری فقط ویترین گردشگران عبوری از محور کرج _ چالوس نباشد

گردشگرآنلاین – فرماندار کرج گفت: هتلداری از جمله صنایع درآمدزایی است که باید از رکورد خارج شود و احیا آن در محور کرج-چالوس، موجب رونق منطقه خواهد بود.

به گزارش گردشگرآنلاین، غفور قاسم پور، فرماندار کرج،  در مراسم افتتاح مجموعه اقامتی-گردشگری، در ورودی روستای کندر گفت: مناطق بکر و طبیعی در محور کرج-چالوس بستر رونق گردشگری و هتلداری است اما جذب توریسم با بهره مندی از مواهب خدادادی در این منطقه هم خود هنری است که مسؤولان بخش باید آن را بکار بگیرند.

وی افزود: احداث هتل اتفاق خوبی است اما باید برای جذب توریسم، اسکان، اقامت و درآمدزایی برای منطقه هم باید اقدام شود.

وی افزود: ترددهای ملی از محور کرجچالوس خود بهترین ظرفیتی است که باید آن را در جهت رونق و آبادانی منطقه هدایت کرد.

گفتنی است؛ هتلداری اقاتی چاهی پیما با ۱۶ واحد جهت اقامت و ۲ تالار اختصاصی، توسط بخش خصوصی آماده بهره برداری شده است که با آغاز بکار آن بطور مستقیم برای ۶۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

آثار بدست آمده در تپه‌های باستانی و دیگر جاهای فلات ایران حاکی از آن است، که رفت‌وآمد از دیرباز میان اقوام پیش از تاریخ وجود داشته و بر اثر همین تعامل و رفت‌وآمدها، خصوصیات فرهنگها از یک تمدن به تمدن دیگر منتقل می‌شده در دوران حکومت عیلامیان د تأسیساتی برای استراحت و رفاه حال آنان وجود داشته که بعدها بر اثر حملات آشوریان از بین رفته. در بررسیهای دقیق و مستندی که از دوره مادها به عمل آمده بناها و تأسیسات عام‌المنفعه برای مسافران وجود نداشته. اما در زمان حکومت هخامنشیان و به‌قدرت رسیدن شاه کوروش بزرگ، از جمله اقدامات او، ساختن جاده‌هایی ارتباطی که باقی‌مانده از زمان مادها بود را گسترش داد، ساخت و ساز علی‌الخصوص تأسیسات عام‌المنفعه که بنوعی با مسافر در ارتباط بود همانند آب انبار، کاروانسرا، میل راهنما و…رایج گردید.

هرودت تاریخ‌نویس یونانی در این باره می‌گوید: داریوش کبیر برای رفاه حال مسافران که از این مسیرها عبور می‌کردند ایستگاه‌هایی که باید آن را هسته اولیه واحدهای اقامتی بحساب بیاوریم تأسیس کرد به‌طوری‌که در ۵ کیلومتر ۲ کاروانسرا ایجاد کرد در این کاروانسراها چاپارهای هخامنشی حضور داشتند تا نامه‌های دیوانی و دولتی را سریع به مقصد برساند.

از جمله اقدامات دولت سلوکیان نیز می‌توان به گسترش راه‌ها، جاده‌ها و تأسیس بناهایی همچون کاروانسرا  هتلداری  اشاره کرد. امپراطوری اشکانیان نیز در کنار مسیر جاده ابریشم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود منزل‌گاه‌ها و کاروانسراهایی بنا کردند.

در زمان ساسانیان هتلداری  نیز به ویژه در کنار مسیرهای تجاری تأسیسات عام‌المنفعه برای رفاه بیشتر مسافرها ایجاد گردید که کاروانسرای جنوب فیروزآباد فارس و کاروانسرای دروازه گچ اشاره کرد.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.