• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8
در حاشیه جلسه دولت

ضرغامی: بناهای تاریخی را واگذار نمی‌کنیم، اجاره می‌دهیم

  • کد خبر : 20258
  • 04 می 2023 - 10:34
ضرغامی: بناهای تاریخی را واگذار نمی‌کنیم، اجاره می‌دهیم
گردشگرآنلاین - وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مرمت، نگهداری، اداره و استفاده بهینه و کاربردی از بناهای تاریخی با مشخصاتی که در نظر گرفته شده جزو سیاستهای جدی دولت است و بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه مشارکت کند.

به گزارش گردشگرآنلاین، عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشارکت خصوصی در مرمت، نگهداری، اداره و استفاده بهینه و کاربردی از بناهای تاریخی با مشخصاتی که در نظر گرفته شده جزو سیاستهای جدی دولت است. در این دولت ما ابعاد این کار را سرعت بخشیدیم تا مردم مشارکت کنند.

وی افزود: بسیاری از ابنیه تاریخی ما در حال از بین رفتن هستند و هیچ اعتباری برای مرمت آن‌ها در کشور وجود ندارد. بعد از مرمت هم مسئله نگهداری و مدیریت آن‌ها پیش می‌آید که بحث مفصلی است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: مردم باید در این زمینه مشارکت کنند و بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه کمک کند تا طبق مزایده این ابنیه به افرادی با مدت مشخص و مبلغ مشخص اجاره داده شود تا آنها را مرمت و نگهداری کنند و در حوزه‌هایی که ما تایید می‌کنیم کاربری خوبی برایشان در نظر بگیرند.

ضرغامی یادآور شد: نظارت بر این موارد هم با خود وزارت میراث فرهنگی است و ابنیه موردنظر نه تنها آسیب نمی‌بینند که از آسیب نجات پیدا می‌کنند. در غیر اینصورت همه این‌ها بدل به محل تجمع معتادان و حتی بیتوته سگ‌ها می‌شود.

بنای تاریخی، یک مکان، سایت، محوطه یا میراث تاریخی رسمی مکانی است که در آن پاره ویا پاره‌هایی از تاریخ سیاسی، نظامی، فرهنگی، و اجتماعی به دلیل ارزش میراث فرهنگی آن‌جا نگاهداری شده‌است. مکان‌های تاریخی معمولاً توسط قانون و نهادهای قانونی محافظت می‌شوند، و بسیاری از آنها به طور رسمی سایت تاریخی ملی شناخته شده‌اند. یک سایت تاریخی ممکن است ساختمان، چشم‌انداز، سایت یا یک ساختار باشد که از اهمیت محلی، منطقه‌ای، یا ملی برخوردار است.

مکان‌های میراثی تاریخی و دیگر جاهای میراثی، اغلب به گونه‌ای نگهداری می‌شوند که برای بازدید عمومی آمادگی داشته‌باشند.

ضرغامی: بناهای تاریخی را واگذار نمی‌کنیم، اجاره می‌دهیم

ضرغامی: بناهای تاریخی را واگذار نمی‌کنیم، اجاره می‌دهیم

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.