• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت اتمام عملیات بازسازی مقبرهالشعرای تبریز

  • کد خبر : 7795
  • 28 آوریل 2022 - 19:03
ضرورت اتمام عملیات بازسازی مقبرهالشعرای تبریز

گردشگرآنلاین – استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت اتمام عملیات بازسازی مقبرهالشعرای تبریز تاکید کرد و گفت: این پروژه جزو پروژه‌های پیشنهادی برای تخصیص اعتبار ویژه در سفر استانی رئیس جمهور خواهد بود.

به گزارش گردشگرآنلاین، عابدین خرم در بازدید از مجموعه تاریخی فرهنگی «مقبرهالشعرای تبریز» با تأکید بر اتمام عملیات بازسازی و نوسازی مجموعه تاریخی فرهنگی «مقبره‌الشعرا» در زمان‌بندی مشخص، اظهار کرد: تکمیل طرح بازسازی «مقبره‌الشعرا» با توجه به قدمت تاریخی، فرهنگی و دینی این مجموعه و نقش آن در رونق گردشگری شهر تبریز، جزو پروژه‌های پیشنهادی برای تخصیص اعتبار ویژه در سفر استانی رئیس جمهور خواهد بود.

وی افزود: کار بازسازی و نوسازی این مجموعه از چندین سال قبل آغاز شده، اما همچنان بلاتکلیف مانده است که این وضعیت شایسته این اثر تاریخی و شهر تبریز نیست.

خرم ادامه داد: در روزهای گذشته تصمیمی در سطح کلان استان در جهت ادامه عملیات بازسازی و تکمیل این مجموعه گرفته شده است که امروز برای بررسی وضعیت فعلی مجموعه و روند کار بازسازی در محل حضور یافتیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ضروری است شهرداری تبریز و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف استان به عنوان متولیان مقبره‌الشعرا با هماهنگی و همکاری یکدیگر و با یک انسجام مدیریتی برای اتمام بازسازی این مجموعه در زمان‌بندی مشخص و طبق تصمیمات کارشناسی‌شده و اهداف از قبل پیش‌بینی شده، اهتمام جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: باید با استفاده بهینه از اعتبارات شهرداری تبریز و دستگاه‌های مسؤول، یک اقدام اساسی برای اتمام این پروژه انجام شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در کنار بازسازی و نوسازی، ضروری است قدمت، هنر و اصالت مجموعه تاریخی فرهنگی «مقبرهالشعرای تبریز» حفظ شود که در این راستا نیز تدابیری اندیشیده شده است.

اگر کمی اهل شعر و ادبیات باشید و علاقه‌مند به شناخت شاعران و بزرگان شعر باشید، ممکن است نام مقبره الشعرا تبریز را شنیده باشید. مقبره الشعرا از ۸۰۰ سال پیش محل دفن بیش از ۴۰۰ شاعر، ادیب، عارف و رجال نامی است که در طول دوره‌های مختلف در این مکان دفن شده‌اند و اکنون این بنا یادبودی از این بزرگان است. شاعرانی چون اسدی طوسی، خاقانی شروانی و شهریار از جمله افراد مدفون در مقبره الشعرا هستند.

مقبره الشعرا تبریز محل دفن بیش از ۴۰۰ شاعر، ادیب، عارف و رجال نامی است

مقبرهالشعرای تبریز همچنین، موزه‌ شعر و ادب آذربایجان محسوب می‌شود و شما در کنار بازدید از معماری تماشایی این یادبود زیبا، با شعرا و آثار آن‌ها بیشتر آشنا خواهید. در داخل مقبره، تنها قبر شهریار زبان پارسی؛ استاد محمدحسین بهجت تبریزی به چشم می‌خورد که آخرین شاعر نامی و بزرگ دفن شده در این مکان است.

این بنا در سال ۱۳۸۷ در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

منبع: مهر 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.