• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
نیکزاد در بازدید از بازار سنتی میبد مطرح کرد؛

ضرورت اختصاص بودجه ای مناسب جهت مرمت و بازسازی بازار سنتی میبد

  • کد خبر : 1999
  • 18 نوامبر 2021 - 18:27
ضرورت اختصاص بودجه ای مناسب جهت مرمت و بازسازی بازار سنتی میبد

گردشگرآنلاین – نایب رییس مجلس در بازدید از بازار سنتی شهر میبد، خواستار اختصاص بودجه ای مناسب جهت مرمت و بازسازی این بازار شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از میبد، علی نیکزاد ثمرین نایب رییس مجلس شورای اسلامی که به استان یزد سفر کرده است، با حضور در شهرستان میبد، از بازار سنتی میبد بازدید کرد.

نایب رییس مجلس در این بازدید، با اشاره به اینکه وجود بازار تاریخی به رونق گردشگری کمک می‌کند، از مشکلات این بازار مطلع شده و از مسئولان شهرستان و شهر میبد خواست با اختصاص بودجه ای مناسب و پیش بینی برنامه ای مدون، بازسازی این بازار سنتی را در سریع ترین زمان ممکن  انجام دهند.

گفتنی است؛ بازار سنتی میبد با بیش از یکصد حجره به طول ۵۰۰ متر، حد فاصل نارین قلعه و مجموعه کاروانسرای شاه عباسی با مشارکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری در حال احیا و مرمت است.

شایان ذکر است؛ نایب رییس مجلس بعد از بازدید از بازار شهر میبد، از خانه آیت الله حائری میبدی بازدید کرد.

میبد، شهر کاشی و سفال‌های رنگارنگ، عمری هزار ساله دارد. سکه‌هایی که از دوره‌ی ساسانیان در این منطقه به جا مانده، نشان می‌دهد میبد در آن دوره شهری پررونق و مهم بوده است.

این شهر کویری در استان یزد قرار دارد و میزبان گردشگران بسیاری است.

اگر از آن دسته افراد هستید که طبیعت کویر، معماری شهرهای کویری و مکان‌های تاریخی را جذاب می‌دانید، سفر به میبد برای شما خاطره‌انگیز خواهد بود.

میبد دومین شهر تجاری استان یزد است. این استان روی کمربند خشکی جهانی قرار دارد. متوسط دمای هوا در استان یزد ۱۸/۹ درجه سانتی‌گراد است. بیشترین دما ۴۳ و کمترین دما ۷/۲ درجه‌ی سانتی‌گراد زیرصفر است. زمستان‌ها سرد و نسبتا مرطوب و تابستان‌ها گرم، خشک و طولانی است.

منبع: خانه ملت

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.