• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

طرح جامع گردشگری استان اردبیل هرچه سریعتر نهایی شود

  • کد خبر : 5383
  • 25 ژانویه 2022 - 10:23
طرح جامع گردشگری استان اردبیل هرچه سریعتر نهایی شود

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بر ضرورت اتمام هرچه سریعتر طرح جامع گردشگری این استان پیش از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی تاکید کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، نادر فلاحی در نشست بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل گفت: یک سال و نیم از انعقاد قرارداد اجرای این طرح با جهاد دانشگاهی گذشته و با توجه رو به رو شدن با بحران حجوم گردشگر در روزهای پسا کرونا، باید طرح هرچه زودتر نهایی شود.

وی افزود: طرح جامع گردشگری استان اردبیل به عنوان یک سند بالادستی و دستاوردی مهم، اساس برنامه‌ریزی‌های توسعه گردشگری و تعریف بسته‌های سرمایه گذاری باید حداقل برای ۲۰ سال آینده گردشگری استان چشم‌انداز ترسیم کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ذستی استان اردبیل با اشاره به پیامدهای فقدان طرح جامع گردشگری، بیان کرد: از آنجایی که گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان در نظر گرفته شده است، باید پیش از این صاحب طرح جامع گردشگری می‌شد.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: طرح مورد نظر علاوه بر آسیب‌شناسی، به‌روزرسانی آمار و اطلاعات حوزه گردشگری، تهیه نقشه از تمام ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی در قالب سیستم جی‌آی‌اس، ارایه برنامه‌های عملیاتی برای پروژه‌های شاخص به ویژه کمربند طلایی سبلان تنظیم می‌شود.

مهران اوچی‌اردبیلی اضافه کرد: آینده‌پژوهی برای ترسیم افق ۲۰ ساله گردشگری استان اردبیل، ساماندهی گردشگری الکترونیک، برندسازی و اتصال به بازارهای بین‌المللی با توجه به موقعیت استثنایی منطقه در همجواری با جمهوری آذربایجان و منطقه اوراسیا، نگاه ویژه‌ای به بخش‌های گردشگری نوین مانند گردشگری ورزشی، مذهبی و سلامت هم شده است.

به گزارش گردشگر آنلاین، وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ فصل از ۱۹ فصل طرح جامع گردشگری استان اردبیل بازنگری و تدوین شده است، اظهار کرد: این طرح تمامی ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی گردشگری را دربردارد و با توجه به اقلیم، فرهنگ و آداب و رسوم منطقه به شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها پرداخته است.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا  ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.