• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

طرح ساماندهی باغ جهانی شاهزاده کرمان در حال تهیه است + تصاویر

  • کد خبر : 1940
  • 17 نوامبر 2021 - 14:57
طرح ساماندهی باغ جهانی شاهزاده کرمان در حال تهیه است + تصاویر

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به ساماندهی محیط پیرامونی، تامین روشنایی و فضاسازی باغ شاهزاده ماهان با مشارکت بخش خصوصی گفت: این طرح توسط کارشناسان حوزه میراث‌فرهنگی در حال تهیه است و بزودی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از کرمان ، فریدون فعالی در نشست با امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر ماهان افزود: شهر ماهان و باغ شاهزاده سرمایه‌های بزرگی برای استان کرمان محسوب می‌شوند و هر دستگاه اجرایی باید با توجه به حیطه وظایف خود در حفظ و نگهداری این سرمایه‌ها ایفای نقش کند.

وی بیان کرد: شهر ماهان متناسب با ظرفیت‌های آن توسعه باید یابد و از اجرای هرگونه فعالیتی که به گردشگری این شهر ضربه می‌زند، جلوگیری می کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه گردشگری حوزه‌ای گسترده و فرابخشی است اظهار داشت: با توجه به اینکه ماهان تمام شرایط شهر گردشگر را دارد، می‌طلبد برای توسعه گردشگری این شهر ارتباط موثری بین شورای شهر، شهرداری و میراث فرهنگی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: توسعه گردشگری یکی از موضوعات مهم در شرح وظایف شوراهای شهر و شهرداری‌ها است زیرا این صنعت تاثیرات فراوانی بر افزایش درآمد ارزی، اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌های شهری و بهبود اقتصاد محلی دارد.

وی با بیان اینکه شوراهای شهر و شهرداری‌ها بازوان اجرایی یک شهر به شمار می‌روند افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های گردشگری شهر ماهان، شهرداری می‌تواند با ارائه مشوق‌هایی به توسعه شهری بخش ماهان کمک کند.

فعالی خاطرنشان کرد: مشکلات و چالش‌های پیش روی توسعه شهری بخش ماهان توسط شهرداری شناسایی تا در نشست کارگروه گردشگری استان کرمان که هرماه برگزار می‌شود ارائه شود تا بتوانیم یک شهر نمونه گردشگری را به میهمانان و گردشگران پیشکش کنیم.

باغ شاهزاده کرمان

باغ شاهزاده کرمان

وی با بیان اینکه هرچند مرمت و بازسازی بناهای تاریخی دارای مالکیت دولتی برعهده دستگاه متولی است افزود: میراث‌فرهنگی نیز به عنوان متولی حفظ و حراست از بناهای تاریخی وظیفه تهیه و ارائه طرح مرمتی و نظارت را برعهده دارد و واگذاری، فروش و یا هرگونه تغییرکاربری بناهای تاریخی باید با اطلاع و هماهنگی میراث‌فرهنگی انجام پذیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: با توجه به فراوانی بناهای تاریخی و نبود بودجه کافی برای مرمت و بازسازی آنها، می‌طلبد که دستگاه‌های دولتی با تامین اعتبار مناسب در این زمینه وارد عمل شوند.

باغ زیبای شاهزاده در شهر ماهان متعلق به اواخر دوره قاجاریه و در دامنه کوه های تیگران واقع شده است که جزو مجموعه باغ های ایرانی در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده و گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آن بازدید می کنند.

شهر خوش آب و هوا و ییلاقی ماهان در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان واقع شده است.

کرمان غیر از باغ شاهزاده، هفت اثر ثبت جهانی دیگر دارد و با هشت اثر ثبت جهانی دارای بیشترین اثر ثبت جهانی در بین استان های کشور است؛ ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزارسال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت در منطقه شهداد کرمان که قدیمی ترین درفش جهان از آنجا به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم به ثبت جهانی رسیده است. همچنین روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی پیچ و دهکده جهانی گلیم به ثبت جهانی رسیده است.

باغ شاهزاده کرمان

باغ شاهزاده کرمان

باغ شاهزاده کرمان

باغ شاهزاده کرمان

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.