• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

ظرفیت اقامتگاه‌های استان اردبیل تکمیل شد

  • کد خبر : 8353
  • 06 ژوئن 2022 - 8:17
ظرفیت اقامتگاه‌های استان اردبیل تکمیل شد
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از پر شدن ظرفیت اقامتگاه‌ها و مهمان‌پذیرهای این استان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، نادر فلاحی اظهار کرد: همزمان با آغاز تعطیلات استان اردبیل، شاهد حضور تعداد قابل‌توجهی از مسافران در استان هستیم بطوری‌که ترافیک در محورهای مواصلاتی و اقامتگاه‌های استان اردبیل مشهود بوده است.

وی افزود: با توجه به فروکش کردن موج شیوع ویروس کرونا در کشور، تعداد قابل‌توجهی از هموطنان اردبیل را به عنوان ییلاق ایران زمین برای سفر انتخاب کرده‌اند و بر این اساس ظرفیت تمامی هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه مسافرها و ویلاها در نقاط مختلف استان تکمیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره پر شدن ۱۰۰ درصدی ظرفیت اسکان، بیان کرد: همه عوامل و دست‌اندرکاران در تلاش هستند تا خدمات مناسبی به مسافران ارائه شود و مهمانان بدون سرپناه نمانند.

وی اضافه کرد: هنوز البته آماری از تعداد دقیق مسافران وجود ندارد و به محض جمع‌بندی با کمک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان محور مهم توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پل‌های معلق، کوه سبلان، پیست‌های اسکی، آثار متعدد تاریخی و چشمه‌های آب گرم معدنی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است و پیش از شیوع ویروس کرونا هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی به این استان سفر می‌کردند.

اردبیل در طول تاریخ، به نام‌های گوناگونی ازجمله «دارالارشاد»، «دارالملک»، «دارالعرفان»، «دارالامان» و «شهر مقدس» ملقب بوده‌است و در دوره‌های مختلف، مرکز ایالت آذربایجان بوده و به‌علت قرارداشتن در مسیر جاده ابریشم، از رونق اقتصادی بسیار خوبی برخوردار بوده‌است.

شهرت و اهمیّت اَردَبیل تنها از آن جهت نیست که چند تن از پادشاهان ایران آن شهر را قرارگاه خود ساختند، بلکه از آن لحاظ است که موسس فرقه صفویه یعنی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از این‌جا برخاست و در همین‌جا به خاک سپرده شد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.