• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
رئیس اداره میراث فرهنگی فلاورجان مطرح کرد؛

ظرفیت فلاورجان برای تبدیل به قطب بوم‌گردی استان اصفهان

  • کد خبر : 15153
  • 17 نوامبر 2022 - 9:45
ظرفیت فلاورجان برای تبدیل به قطب بوم‌گردی استان اصفهان
گردشگرآنلاین - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فلاورجان گفت: تعداد بالای خانه‌های قدیمی و بافت تاریخی در روستاها، شهرستان فلاورجان را می‌تواند به قطب بوم‌گردی استان اصفهان تبدیل کند.

به گزارش گردشگرآنلاین از اصفهان، حافظ کریمیان درباره ظرفیت‌های فلاورجان برای توسعه گردشگری روستایی، اظهار کرد: فلاورجان، شهرستانی پرجمعیت با تراکم بالای روستا است و بیش از ۵۰ روستا در این شهرستان وجود دارد که تعداد زیاد جمعیت در این روستاها از ظرفیت‌های بالای شهرستان فلاورجان برای تبدیل به قطب بوم‌گردی و توسعه گردشگری روستایی محسوب می‌شود. شغل بیشتر روستاییان از قدیم کشاورزی و ۹۰ درصد زمین‌های شهرستان فلاورجان، زمین‌های مرغوب کشاورزی است.

وی افزود: تنوع بالا و کیفیت خوب محصولات کشاورزی در این روستاها و محصولات سنتی و صنعتی آن جز ظرفیت‌های بالا برای ترویج و توسعه گردشگری روستایی است. همچنین ۵۰۰ هنرمند صنایع‌دستی در این روستاها وجود دارند که در رشته‌های مختلف این صنایع مشغول به کار هستند و این امر نیز ظرفیت بالایی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فلاورجان، گفت: قبل از کرونا جشنواره‌های متعدد غذایی را در روستاها برگزار کردیم و غذاهای سنتی و محلی منطقه را در جشنواره‌ها ارائه دادیم که مورد استقبال قرار گرفت.

کریمیان تصریح کرد: جاذبه‌های تاریخی متنوع و زیادی در روستاهای فلاورجان وجود دارد که ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد.

وی با بیان اینکه نخستین اقدام برای توسعه گردشگری روستایی آموزش است، ادامه داد: جلسات متعددی را برای این منظور با مسئولان و شوراهای روستایی برگزار کردیم. در حوزه تاریخی آثار بسیار ارزشمندی را با مشارکت دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستاها مرمت کردیم. همچنین در ایجاد تأسیسات گردشگری، خانه‌های بومگردی و سفره‌خانه‌های سنتی در روستاها اقدامات لازم انجام و این زیرساخت‌ها در حال توسعه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان فلاورجان، گفت: حمایت از هنرمندان صنایع دستی روستاها در قالب شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را در دستور کار داشته‌ایم و با دادن تسهیلات مناسب این صنعتگران را یاری کرده‌ایم.

کریمیان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نقش بسزایی در توسعه گردشگری روستایی دارد، افزود: در فلاورجان به این دلیل که بیشتر زمین‌ها کشاورزی هستند تغییر کاربری اراضی این زمین‌ها در شهرها و روستاها برای تبدیل به تأسیسات گردشگری مشکل است چراکه طبق قوانین تغییر کاربری زمین‌های مرغوب کشاورزی بسیار دشوار و زمان‌بر است به همین دلیل سرمایه‌گذاران را برای تغییر کاربری خسته می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بافت تاریخی روستاهای شهرستان بسیار زیاد است که این مهم از ظرفیت‌های بالای این روستاها برای توسعه گردشگری روستایی است و این بافت‌ها را باید حفظ و معرفی کرد تا این بافت‌ها به تأسیسات گردشگری و اقامتگاه‌های بومگردی تبدیل شوند. با توجه به تعداد بالای خانه‌های قدیمی و بافت تاریخی در روستاها، شهرستان فلاورجان می‌تواند به قطب بومگردی استان اصفهان تبدیل شود.

ظرفیت فلاورجان برای تبدیل به قطب بوم‌گردی استان اصفهان

ظرفیت فلاورجان برای تبدیل به قطب بوم‌گردی استان اصفهان

منبع: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.