• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان:

عملیات احداث زیرساخت‌های آبشار دلفارد جیرفت آغاز شد

  • کد خبر : 22293
  • 12 آگوست 2023 - 10:58
عملیات احداث زیرساخت‌های آبشار دلفارد جیرفت آغاز شد
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از آغاز عملیات احداث زیرساخت‌های گردشگری آبشار دلفارد (آبشار دره گُلم دخترکش) جیرفت با اعتبار سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از کرمان، فریدون فعالی درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: در عملیات احداث زیرساخت‌های گردشگری آبشار دلفارد جیرفت فعالیت‌هایی همچون محوطه‌سازی، تامین روشنایی و ساخت شش چشمه سرویس بهداشتی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه به‌ منظور رفاه حال گردشگران، عملیات تکمیل زیرساخت‌های گردشگری آبشار دلفارد در اولویت کار قرار گرفته، افزود: باید در زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان جیرفت و آبشار دلفارد بیش از گذشته تلاش شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: آبشار دلفارد یکی از زیباترین آبشارهای استان کرمان به‌حساب می‌آید و در روستای کرا و دره‌ای خوش‌آب‌وهوا و در میان انبوه درختان قرار دارد.

فعالی خاطرنشان کرد: خوشبختانه منطقه نمونه گردشگری دلفارد در طول سال به ویژه ایام بهار و تابستان میزبان تعداد زیادی از مسافران و گردشگران است.

آبشار دلفارد یا دره گلم دخترکش در ۴۷ کیلومتری شهر جیرفت در استان کرمان یکی از جاذبه‌های طبیعی و مراکز دیدنی است.لغت گلم به معنی حوضچه آبی در زبان بومی کرمانی شناخته می شود. این آبشار نیز متشکل از چهار حوضچه یا گلم که گلم دوم از همه بزرگ‌تر و ارتفاع آن در حدود ۱۰متر می باشد.

دره دلفارد جیرفت کرمان به خاطر بارش‌های فراوان و ارتفاع زیاد از سطح دریا به جاده چالوس شرق کشور هم معروف است.در دلفارد هرچه به ارتفاعات بالاتر تا نزدیک ۲۴۰۰ متر بروید دمای هوا کاهش پیدا می‌کند و خنکی هوا را به‌وضوح حس خواهید کرد. بنابراین دمای دلفارد می تواند بعضی اوقاب بسیار پایین باشد.

از دره دلفارد به عنوان یکی از قطب‌ های اکوتوریسم استان کرمان یاد می‌ شود و شگفت اینکه این دره در ارتفاعات سربیژن آب و هوایی مدیترانه ای دارد و یکی از ذخیره گاه‌ های اصلی گیاهی و جانوری استان کرمان نیز محسوب می‌ شود.

از مشهورترین و شاخص ترین سوغات و صنایع دستی روستای دلفارد جیرفت می توان به قالی گل سرخ اشاره کرد که صادرات آن در جهان شهرت بسیار دارد و قدمتش به ۳۰۰ سال می رسد.

آغاز عملیات احداث زیرساخت‌های گردشگری آبشار دلفارد جیرفت

آغاز عملیات احداث زیرساخت‌های گردشگری آبشار دلفارد جیرفت

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=22293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.