• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

عملیات احداث پل طبیعت به‌زودی در قم آغاز می‌شود

  • کد خبر : 3458
  • 19 دسامبر 2021 - 3:00
عملیات احداث پل طبیعت به‌زودی در قم آغاز می‌شود

گردشگرآنلاین – مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم از طراحی فاز یک و فاز دو پل باغ یا پل طبیعت بلوار شهید آوینی خبر داد و گفت: عملیات احداث به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگویی با تأکید بر اهمیت طراحی و اجرای پروژه‌های شاخص گردشگری در شهر قم اظهار کرد: برای رونق اقتصاد شهر و توجه به توسعه پایدار نیازمند ایجاد فضای گردشگری مانند پل طبیعت برای افزایش ماندگاری مسافران در شهر قم هستیم.

وی طراحی و اجرای بوستان هزار هکتاری شهر قم را یکی از طرح‌های شاخص در کشور دانست و افزود: این بوستان در آینده‌ای نزدیک یکی از جاذبه‌های گردشگری در کشور خواهد بود و طراحی و اجرای آن افتخاری برای شهر قم است.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم از طراحی پل باغ خیابان آوینی خبر داد و ابراز کرد: این پل باغ امکان اتصال بوستان کوثر و بوستان خضر نبی(ع) را در بوستان هزار هکتاری فراهم کرده و منظرگاه ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان در ۲۴ ساعت شبانه‌روزی از شهر ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پل باغ خیابان آوینی در مرحله طراحی فاز یک و فاز دو توسط مشاور بوده و با طراحی این مسیر مردم دورنمایی از شهر را در روز و شب از شهر داشته و مکان گردشگری ویژه‌ای در بوستان هزار هکتاری است.

به گزارش گردشگر آنلاین، خانه‌زاد یزدی مختصات این پروژه را موردبررسی قرارداد و اذعان کرد: محدوده اطراف بلوار شهید آوینی قم، یکی از مهم‌ترین عرصه‌های اکولوژیک در سطح منطقه چهار و شهر قم محسوب می‌شود که دید مناسبی به شهر و کوه‌های زیبای اطراف، چون کوه خضر دارد.

وی علت طراحی و اجرای پل باغ خیابان شهید آوینی را تشریح کرد و گفت: ارتباط بوستان خضر نبی(ع)، بوستان پرندگان، موزه دفاع مقدس و پارک کوثر به دلیل عبور بلوار شهید آوینی قطع‌شده که ساخت یک پل عابر پیاده شهری در این محدوده، ضمن بهبود دسترسی با پل طبیعت بر حضور پذیری شهروندان در محدوده و تنوع فضایی محیط می‌افزاید.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم ادامه داد: تأمین تردد امن عابر پیاده در شهر و برقراری اتصال بین پهنه‌های مختلف بافت شهری از دغدغه‌های اخیر در خصوص شهر و مسائل شهری است که با طراحی پل‌های عابر پیاده‌ی شهری به‌عنوان یک اولویت به آن پرداخته می‌شود.

منبع: فارس 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.