• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

فراخوان نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمان

  • کد خبر : 12874
  • 18 اکتبر 2022 - 10:55
فراخوان نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمان
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان با اشاره به برنامه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و پنجمین نمایشگاه سراسری گردشگری این استان در آبان ماه امسال از قطعیت حضور ۱۸۰ هنرمند صنایع‌دستی کرمانی و دیگر استان‌های کشور در این نمایشگاه سراسری خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از کرمان، فریدون فعالی در نشست کارگروه گردشگری استان کرمان افزود: برنامه‌ریزی لازم برای بهتر برگزار شدن چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و پنجمین نمایشگاه سراسری گردشگری این استان با همکاری دستگاه‌های مرتبط، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و گردشگری بزرگ استان‌های تهران و کرمان انجام گرفته و بزودی شاهد برگزاری نمایشگاه‌هایی پرشور در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در این استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سه هزار مترمربع فضا برای برگزاری ۲ نمایشگاه در نظر گرفته شده است اظهار داشت: ۲ هزار مترمربع فضا به نمایشگاه حوزه صنایع‌دستی و هزار مترمربع به حوزه گردشگری اختصاص داده شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: در پنجمین نمایشگاه سراسری گردشگری سه رویداد گردشگری سلامت، طبیعت‌ و خوراک برگزار می‌شود که به جذابیت نمایشگاه مذکور کمک زیادی می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و پنجمین نمایشگاه سراسری گردشگری این استان گفت: ۵۰ میلیارد تومان اثر هنری در این نمایشگاه به معرض نمایش بازدیدکنندگان گذاشته می‌شود.

فعالی ادامه داد: با توجه به توسعه صنایع‌دستی استان کرمان طی سال‌های گذشته امسال ۹۰ غرفه برای هنرمندان داخل استانی و ۹۰ غرفه دیگر برای هنرمندان خارج از استان در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: شاخص‌ها برای انتخاب هنرمندان برای حضور در نمایشگاه صنایع‌دستی تجاری‌سازی، کمیت و کیفیت، برندسازی، نشان ملی و تجارت الکترونیک آثار هنری هنرمندان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: تولید زنده رشته‌های منسوخ شده و بومی استان کرمان را نیز در حاشیه نمایشگاه صنایع‌دستی خواهیم داشت.

چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و پنجمین نمایشگاه سراسری گردشگری استان کرمان از پنجم تا ۹ آبان‌ در محل مجتمع نمایشگاهی جنوبشرق کرمان برگزار می شود.

هشت اثر ثبت جهانی شامل  ارگ سترگ و تاریخی بم، باغ سحرانگیز شاهزاده، روستای شگفت‌انگیز و دستکند میمند در شهربابک، بخشی از بیابان عظیم لوت و قنات های پرآب و حیات‌بخش گوهرریز جوپار، اکبرآباد و قاسم آباد بم، استان کرمان را بر قله آثار ثبت جهانی کشور نشانده اند و این هفت اثر را بگذارید در کنار گلیم شیرکی پیچ سیرجان که به همراه روستای دارستان و این شهرستان عنوان دهکده جهانی را از آن خود کرده است.

در کنار این هشت اثر جهانی ثبت ملی گلیم بیدکردوییه بافت و انتخاب پنج شهر کرمان به عنوان شهر ملی صنایع دستی راور (شهر ملی قالی)، شهربابک (شهر ملی فیروزه)، قلعه گنج (شهر ملی حصیر بافی) و راین (شهر ملی چاقو سازی) موقعیت بسیار ممتازی به این استان در حوزه صنایع دستی بخشیده است.

فراخوان نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمان

فراخوان نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.