• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

فروشنده اشیای عتیقه تقلبی شهر نیم‌ور در دام پلیس افتاد

  • کد خبر : 10077
  • 14 آگوست 2022 - 11:35
فروشنده اشیای عتیقه تقلبی شهر نیم‌ور در دام پلیس افتاد
گردشگرآنلاین - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات از دستگیری فروشنده مجسمه‌های تقلبی به جای اجناس عتیقه خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، مهدی لعل‌بار گفت: «روز گذشته شخصی در هنگام خرید و فروش مجسمه‌های تاریخی جعلی با همکاری عوامل کلانتری ۱۳ شهر نیم‌ور دستگیر شد.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات با بیان اینکه با ارسال اشیای عتیقه کشف‌شده به اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی استان و کارشناسی انجام‌شده مشخص شد که مجسمه تقلبی است، افزود: «متهم در تحقیقات به جرم ارتکابی اقرار و اعلام کرد که قصد فروش اشیای عتیقه را داشته است.»

لعل‌بار ضمن تشکر از درایت و همکاری بسیار خوب کلانتری شهر  نیم‌ور در مبارزه با قاچاقچیان میراث‌فرهنگی گفت: «پرونده این متهم تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: «شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۳۳۲۵۸۰۴۱ اطلاع‌رسانی کنند.»

نیم‌وَر یا نیمه‌ور شهری مهم و تاریخی است، که در بخش مرکزی شهرستان محلات استان مرکزی ایران، در ۲۵۰ کیلومتری جنوب تهران و مابین راه مواصلاتی شهرهای دلیجان به محلات و خمین قرار دارد. این شهر از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی استان مرکزی قرار گرفته و در شمال آن کوه کمر و رودخانه قم‌رود و در جنوب آن کوه‌های آتشکوه و زردقُله|(زرده قله)،پناهگاه حیات وحش موته،معادن:در شرق آن عباس آباد،قرار دارند.

نام نیم‌ور در کتاب‌ها و اسناد تاریخی تحت نام‌های مختلفی نظیر آوَرد، نیم‌آوَرد، مَمنور، نَیسور و تَیمور به ثبت رسیده‌است. اوج شکوفایی نیم‌ور در دوران ساسانیان و بعد از احداث سدی بر روی رودخانه قمرود بوده‌است که امروز بقایای این سد قدیمی با نام بند نیم‌ور در کنار شهر قرار دارد.

نیم‌ور علاوه بر آثار تاریخی متعدد تاریخی، دارای کوه‌های سنگی و معادن سنگ غنی تراورتن، فلوئورین و سنگ‌های تزیینی است. از این رو صنعت غالب در این شهر مربوط به تجارت سنگ است.

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.