• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
رییس موزه علوم و فناوری:

فعالیت‌های پایدار نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهادهاست

  • کد خبر : 21928
  • 27 می 2023 - 10:50
فعالیت‌های پایدار نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهادهاست
گردشگرآنلاین - رییس موزه ملی علوم و فناوری با بیان این‌که علاقه‌مندی‌های فردی در فعالیت‌های پایدار اثرگذاری چندانی ندارند، گفت: فعالیت‌های پایدار نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهادهاست.

به گزارش گردشگرآنلاین، دکتر سیف‌الله جلیلی در نشست موزه علوم و فناوری که با موضوع «موزه‌های علوم، پایداری و به‌زیستن» به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، گفت: در بحث پایداری چندین سال است که بحث‌هایی به صورت نظری مطرح می‌شود، ولی بسیاری از کشورهای دنیا پایداری را رعایت نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: در طول تاریخ کشور ما جزو پایدارترین کشورها بوده است و بسیاری از فعالیت‌های ایرانیان قدیم در راستای مفهوم پایداری بوده است. در حال حاضر سدهایی در اطراف کشور چندین استان ما را به شدت با مشکل مواجه کرده‌اند و این خلاف پایداری است.

رییس ملی موزه علوم و فناوری با بیان این‌که فعالیت‌های ما باعث تخریب همه چیز شده است، گفت: فرآیند تخریب محیط‌زیست سرعت بیشتری گرفته و بسیاری از کشورها حتی در این زمینه به رقابت افتاده‌اند. یکی از مشکلاتی که وجود دارد، این است که برخی کشورها تصور می‌کنند اقداماتی که انجام می‌دهند، گریبان‌گیر خودشان نمی‌شود. در صورتی که چالش‌های فیزیکی مرز ندارند. اگر بشر بخواهد از کره زمین استفاده درستی کند، نیاز به همکاری همه کشورها است.

وی اظهار نارضایتی کرد و گفت: متاسفانه با وجود این‌که همه صحبت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم؛ نتیجه عملی آن را نمی‌بینیم. تک‌تک ما باید در این زمینه نقش داشته باشیم، برای این‌که این نقش را بازی کنیم، نیاز شدیدی به فرهنگ‌سازی و آموزش داریم. باید قبول کنیم که این موضوع مهم به تنهایی از عهده موزه‌های علوم و … بر نمی‌آید، باید همه بخش‌ها در این زمینه نقش بازی کنند. ولی متاسفانه هر بخشی مسئولیت را به عهده نهاد دیگر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید:

نقش موزه‌های علم و فناوری در گسترش حال خوب و به‌زیستی جامعه

جلیلی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در این راستا موفق شویم، تک تک نهادها و سازمان‌ها باید نقش خودشان را به درستی انجام دهند. به این منظور باید بودجه مناسبی در اختیار آن‌ها قرار داده شود. یک سری افراد ممکن است با علاقه شخصی انجام دهند، ولی اگر حاکمیت و سازمان‌های دیگر فعالیت نداشته باشند، اثر چندانی نخواهد داشت. موزه ملی علوم و فناوری به عنوان یک مرکز کوچک تلاش می‌کند نقش خود را در این زمینه ایفا کند و امیدواریم چنین برنامه‌هایی سبب شود تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان اقدام جدی در این زمینه انجام دهند.

فعالیت‌های پایدار نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهادهاست

فعالیت‌های پایدار نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهادهاست

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=21928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.