• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5
سفیر قزاقستان در تهران اعلام کرد:

لغو روادید ۱۴ روزه برای سفر اتباع ایران و قزاقستان

  • کد خبر : 19641
  • 08 آوریل 2023 - 10:39
لغو روادید ۱۴ روزه برای سفر اتباع ایران و قزاقستان
گردشگرآنلاین - سفیر قزاقستان در ایران گفت: در پی تصمیم دولت آستانه برای لغو روادید ۱۴ روزه جهت سفر ایرانیان به این کشور، تهران نیز چنین امکانی را برای شهروندان قزاقستانی به منظور سفر به ایران فراهم کرده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، “اسخت اورازبای” سفیر قزاقستان در ایران با بیان اینکه  در پی سفر رئیس جمهور قزاقستان به تهران در خرداد ماه سال گذشته و اعلام لغو روادید ۱۴ روزه برای سفر اتباع ایران به قزاقستان، این موضوع یک ماه بعد از انجام سفر مذکور عملیاتی و اجرایی شد، گفت : در ادامه دولت ایران نیز در اقدامی متقابل اعلام کرد که شهروندان قزاقستانی با روادید عادی می‌توانند برای سفر  ۱۴ روزه بدون دریافت ویزا به ایران سفر کنند.

وی همچنین با اشاره به برقراری خطوط پرو ازی مستقیم بین ایران و قزاقستان گفت :  مقامات ایران و قزاقستان  در تلاش  هستند که راه های ارتباطی بین دو کشور را برای تسهیل رفت و آمد تجار ، بازرگانان و مردم گسترش دهند.

به گزارش گردشگر آنلاین، قزاقستان با نام رسمی جمهوری قزاقستان کشوری مستقل و فراقاره‌ای در آسیای مرکزی و اروپا است. پایتخت این کشور در سال ۱۹۹۸ از آلماتی در جنوب که بزرگ‌ترین شهر کشور است به آستانه در شمال منتقل شد. زبان مردم قزاقستان روسی و قزاقی است و قزاقی از خانوادۀ زبان‌های ترک‌تبار می‌باشد.

حکومت قزاقستان دمکراتیک و از نوع جمهوری ریاستی است. رئیس‌جمهور در راس کشور و دولت قرار دارد. قدرت اجرایی دست دولت بوده و قدرت قانونی دست پارلمان می‌باشد.

رهبر زمان کمونیسم قزاقستان یعنی نورسلطان نظربایف پس از استقلال به ریاست‌جمهوری قزاقستان رسید و از سال ۱۹۸۹ به مدت ۲۹ سال در این منصب باقی ماند تا این که در سال ۲۰۱۹ استعفا داد و جایش را به قاسم جومارت توقایف داد.

اقتصاد این کشور تا حد زیادی به بخش کشاورزی متکی است. قزاقستان بیشترین تولید ناخالص داخلی و درآمد سرانه را در میان جمهوری‌های تازه استقلال یافته دارد و نیز از اعضای مهم سازمان همکاری شانگهای است. این کشور از لحاظ منابع زیرزمینی هم بسیار غنی است.

لغو روادید ۱۴ روزه برای سفر اتباع ایران و قزاقستان

لغو روادید ۱۴ روزه برای سفر اتباع ایران و قزاقستان

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.