• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
مدیرعامل مجموعه:

مجموعه گردشگری “باغرو” با عنوان” ایران کوچک” در مسیر گردشگری

  • کد خبر : 8918
  • 12 جولای 2022 - 12:05
مجموعه گردشگری “باغرو” با عنوان” ایران کوچک” در مسیر گردشگری
گردشگرآنلاین - مدیرعامل مجموعه گردشگری، تفریحی، ورزشی و کشاورزی باغرو اردبیل گفت: این مجموعه با عنوان " ایران کوچک" در مسیر گردشگری خلاق قدم های خوبی برداشته است.

به گزارش گردشگرآنلاین، اباذر اکبرزاده در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه مجموعه گردشگری باغرو و مجموعه گردشگری کشاورزی خاطره در سطح ۲۰ هکتار با طرحی به عنوان ایران کوچک در حوزه گردشگری فعالیت خود را از سال ۹۸ آغاز کرده است، افزود: بخشی از این مجموعه از اواخر تیر ماه به صورت رسمی افتتاح می شود.

مدیرعامل مجموعه گردشگری، تفریحی، ورزشی و کشاورزی باغرو اردبیل با اشاره به اینکه با راه اندازی فازهای توسعه‌ای در این مجموعه، برای ۲۵۰ نفر شغل ایجاد می‌شود، یادآور شد: اردبیل با اهداف توسعه ای این مجموعه می تواند به عنوان پایلوت گردشگری خلاق شناخته شود.

وی برگزاری جشنواره ورزشی و خوراک و ۶ کارگاه آموزشی اعم از گردشگری خلاق، گردشگری سرمایه گذاری، گردشگری ورزشی، خوراک، سلامت و گردشگری تاریخی از دیگر برنامه های این مجموعه اعلام کرد.

وی ادامه داد: برای راه اندازی این ۲ مجموعه ۹۰ میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌گذاری شده و تکمیل فازهای بعدی آن نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال است.

اکبرزاده به اشاره به ساختار این مجموعه ادامه داد: مجموعه گردشگری باغرو متشکل از ۲ سالن پنج منظوره، سالن کنفرانس، سالن کنسرت، همایش و جشنواره، شهربازی، رستوران و غذاخوری است و مجموعه گردشگری کشاوری خاطره هم دارای مزرعه سیب زمینی، حبوبات، مزرعه گل سرخ، مزرعه خورشیدی و مزرعه دام و طیور می‌باشد.

به گفته وی، در این مجموعه یک هتل کپری مشابه هتل کپری قلعه گنج کرمان بعنوان دومین هتل کپری با هزینه ۵۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

مدیرعامل مجموعه گردشگری، تفریحی و ورزشی باغرو اردبیل ادامه داد: هم اکنون در مجموعه گردشگری باغرو ۱۵ نفر و در مجموعه گردشگری کشاورزی خاطره هم ۲۰ نفر اشتغال دارند که با راه اندازی فازهای بعدی میزان اشتغال در این مجموعه به ۲۵۰ نفر افزایش می‌یابد.

اکبرزاده با بیان اینکه در این مجموعه گردشگری و تفریحی سازه‌هایی از اقوام مختلف ایران راه اندازی می‌شود، بیان کرد: در مرحله اول سازه کرمان در این مجموعه احداث و در فاز بعدی هم از سازه آذربایجان استفاده خواهد شد.

منبع:  اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اردبیل

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.