• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی خراسان رضوی:

مجوز فعالیت موزه مازاری در خراسان رضوی صادر شد

  • کد خبر : 3452
  • 19 دسامبر 2021 - 9:21
مجوز فعالیت موزه مازاری در خراسان رضوی صادر شد

گردشگرآنلاین – سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از اخذ مجوز و فعالیت موزه مازاری شهرستان تربت‌حیدریه خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، احسان زهره‌وندی با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات مشارکت و راه‌اندازی و ایجاد موزه مازاری در تربت‌حیدریه از ابتدای سال گذشته آغاز شده که هم‌اکنون آماده بهره‌برداری عمومی است. مجوز رسمی فعالیت این موزه توسط اداره‌کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی کشور در ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰ صادر شده است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: این موزه که در تملک بخش خصوصی و در قسمتی از بنای رباط تاریخی علیا در شهرستان تربت حیدریه ایجاد شده است یکی از دیدنی‌ترین موزه‌های این استان به شمار می‌رود که به تماشا نشستن این موزه به تمامی علاقمندان توصیه می‌شود.

زهره‌وندی گفت: در این موزه علاقمندان و بینندگان با نحوه آماده کردن ریشه گیاهی سریش برای تبدیل به چسب سریش آشنا می‌شوند که در قدیم این کار به سبک سنتی و با استفاده از حیوانات انجام می‌شده است. از دیگر بخش‌های این موزه می‌توان به تابلوی نقاشی طبیعت سریش در شهرستان و انواع وسایل و ابزار کار کشاورزی مرتبط اشاره کرد.

وی عنوان کرد: این موزه در رباط علیای شهرستان تربت حیدریه، واقع در بولوار شهید بهشتی، نبش چمران یک، موزه  مازاری و مجموعه تاریخی رباط علیا قرار دارد.

زهره‌وندی با بیان اینکه موزه مازاری همه روزه آماده بازدید علاقه‌مندان است، خاطرنشان کرد: اقامتگاه سنتی در این مجموعه تاریخی راه‎اندازی شده  و گردشگران می‌توانند برای اقامت از این مرکز استفاده کنند.

اعلام حمایت مدیرکل بازرسی خراسان رضوی برای حفاظت و مرمت آثار تاریخی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی فتوحی در بازدید از آثار تاریخی تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی استان استفاده می‌کنیم، ادامه داد: میراث فرهنگی و بناهای تاریخی  هویت و شناسنامه گذشته ما هستند و باید در حفاظت و پاسداشت آن‌ها تلاش کنیم.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، وی افزود: تقاضا دارم هزینه‌کرد قانونی موقوفات این مجموعه در راستای مرمت و ساماندهی این اثر بی‌نظیر باشد.

مدیرکل سازمان بازرسی خراسان رضوی در بازدید از رباط تاریخی لاری و رباط علیا یادآور شد: تسهیلات قرض‌الحسنه برای تسریع در تکمیل و احیاء این مجموعه‌ها اعطا شود که به مالکان وبهره‌برداران این بناها قول مساعد می‌دهم که پیگیر اعطاء تسهیلات آنان باشم.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.