• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

مسیر سمنان، شهمیرزاد و سرخه نیازمند توسعه با نگاه گردشگری است

  • کد خبر : 12039
  • 26 سپتامبر 2022 - 12:13
مسیر سمنان، شهمیرزاد و سرخه نیازمند توسعه با نگاه گردشگری است
گردشگرآنلاین - نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: «مسیرهای سمنان تا شهمیرزاد در شهرستان مهدی‌شهر و سمنان تا شهرستان سرخه نیازمند توسعه با نگاه گردشگری است.»

به‌گزارش گردشگرآنلاین از سمنان، عباس گلرو  در نشست طرح گردشگری سمنان تا شهمیرزاد در سالن شهید بابایی شهرداری سمنان بیان کرد: «انتخاب مشاور و امضای تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص با معاونت امور عمرانی استانداری و شهرداران سمنان، درجزین، مهدی‌شهر و شهمیرزاد می‌تواند نقطه آغاز اجرای این طرح باشد.»

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: «ایجاد دریاچه در مسیر شمال شهرک روزیه و پیاده راه گردشگری تا شهمیرزاد با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌تواند در زیبایی این مسیر موثر باشد.»

گلرو افزود: «این طرح نیاز به سه سطح بودجه‌ای در مقیاس شهرداری‌های این مسیر، بودجه استانی و ملی دارد تا با تعیین مشاور و بررسی هزینه‌های آن، پیگیری برای تأمین بودجه انجام شود.»

او با تأکید بر اینکه پس از تعیین مشاور این طرح، خواسته‌ها از سوی ادارات مربوط و به‌ویژه شهرداری‌ها ارائه شود، گفت: «طرح‌های بزرگ از جمله ایجاد قطار شهری از شهرک روزیه تا شهمیرزاد نیز می‌تواند در توسعه گردشگری و  زیبایی این مسیر ، موثر واقع شود.»

سِمنان یکی از شهرهای ایران، مرکز استان سمنان و شهرستان سمنان است. این شهر، در جنوب رشته کوه البرز و شمال دشت کویر، در فاصله ۲۱۶ کیلومتری تهران و در راه تهران به خراسان، در مسیر جاده ۴۴ قرار گرفته‌است. این شهر از سوی خاور با شهرستان‌های دامغان و شاهرود، از شمال به مهدیشهر و از باختر با سرخه همسایه است.

استان سمنان با بیش از ۷۲۹ گونه جاذبه طبیعی، تاریخی- فرهنگی و انسان‌ساخت، یکی از استان‌های دارای پتانسیل گردشگری در کشور محسوب می‌شود. از مجموع جاذبه‌های موجود در استان، ۸۶/۳۰٪ در شهرستان سمنان، سرخه و مهدی‌شهر و بقیه در سایر شهرستان‌ها توزیع شده‌اند. از سال ۱۳۸۹ به بعد شهرهای سرخه و مهدی‌شهر از شهرستان سمنان جدا شده‌اند، اما در بسیاری از آمارها هنوز با هم آورده می‌شوند. همچنین شهرهای گرمسار و آرادان و نیز شاهرود و میامی، به همین صورت است.

مسیر سمنان، شهمیرزاد و سرخه نیازمند توسعه با نگاه گردشگری است

مسیر سمنان، شهمیرزاد و سرخه نیازمند توسعه با نگاه گردشگری است

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.