• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

معاون سازمان حج ایران به عربستان رفت

  • کد خبر : 20517
  • 09 می 2023 - 11:10
معاون سازمان حج ایران به عربستان رفت
گردشگرآنلاین - معاون امورحج و عمره سازمان حج و زیارت برای پیگیری جدول زمانبندی و روند اجرایی حج به عربستان رفت.

به گزارش گردشگرآنلاین، غلامرضا رضایی ـ معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ پیش از سفر به عربستان، در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گزارش داد که مقدمات اجرایی حج پیش‌رو در داخل کشور، از قبیل معاینات زائران، ساختار ستادها و تعیین مدیران مجموعه‌ها طبق جدول زمانبندی انجام شده است. نیروهای اعزامی به عربستان نیز در حال پیگیری مسایل اجرایی در کشور میزبان هستند و دراین سفر مواردی که با وزارت حج و عمره، شرکت مطوفی حجاج ایران و برخی هتل‌ها مانده پیگیری و آمادگی آشپزخانه‌ها برای طبخ غذای زائران کنترل خواهد شد.

عمره مذاکره شود

علیرضا عنایتی ـ مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه ـ نیز آخرین اقدامات انجام شده در حوزه مناسبات دوجانبه بین ریاض و تهران و بازگشایی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های دو کشور و گفت‌وگوهای صورت گرفته درباره عمره، را تشریح کرد که در ادامه این سخنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت ـ از مسؤولان سازمان حج و زیارت خواست با توجه به مسؤولیتی که به عهده دارند، ضمن هماهنگی با دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط در کنار برنامه‌های حج، موضوع عمره را نیز پیگیری کنند تا پس ازحج با پیش‌بینی تدابیر لازم و برنامه‌ریزی مناسب برای این سفر زیارتی آمادگی داشته باشند.

سید عباس حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ از سفر اخیر به سوریه و امضای یادداشت تفاهم میان وزارت گردشگری سوریه و سازمان حج و زیارت با هدف تقویت روابط و همکاری‌ها بین دو کشور در زمینه اعزام زائران از دیگر موضوعات این جلسه بود و اعلام شد که این یادداشت تفاهم به تسهیل در فراهم کردن امکانات لازم و اعزام کاروان‌های زیارتی زائران حرم حضرت زینب و حضرت رقیه (س) منجر خواهد شد.

داروهای حج تحویل هواپیمایی شد

دکتر سید علی مرعشی ـ رییس مرکز پزشکی حج و زیارت ـ اعلام کرد که معاینات پزشکی زائران حج ۱۴۰۲ به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود و ثبت‌نام بیش از ۸۲ هزار و ۱۵۰ نفر انجام شده و معاینات ۷۹ هزار و ۳۰۴ نفر تایید شده است. همچنین یک‌هزار و ۱۰۰ نفر دیگر درحال بررسی وضعیت هستند و ۱۳۹ نفر هم به کمیسون پزشکی ارجاع شده‌اند.

به گفته او، معاینات زائران با همکاری ۴۵۸ پزشک در سراسر کشور انجام شده و معاینات باقیمانده زائران و عوامل نیز در دست اقدام است.

مرعشی افزود: محموله داروهای مورد نیاز در عربستان برای انتقال تحویل شرکت هواپیمایی ایران شده است و تزریق واکسن مننژیت به زائران هم با اعلام قیمت آن از سوی وزارت بهداشت آغاز خواهد شد.

بنابر اعلام سازمان حج وز یارت، پروازهای حج تمتع از سوم خردادماه آغاز خواهد شد و امسال حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر از ایران به حج اعزام می‌شوند.

معاون سازمان حج ایران به عربستان رفت

معاون سازمان حج ایران به عربستان رفت

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.