• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

معرفی فرصت‌های اقتصادی صنایع دستی خرمشهر

  • کد خبر : 2675
  • 04 دسامبر 2021 - 16:33
معرفی فرصت‌های اقتصادی صنایع دستی خرمشهر

گردشگرآنلاین – رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خرمشهر گفت: فرصت‌های اقتصادی صنایع دستی خرمشهر از طریق برگزاری نمایشگاه در حال معرفی است.

به گزارش گردشگرآنلاین، سجاد پاک گهر در گفت‌وگو با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی روی رودخانه کارون اظهار کرد: این نمایشگاه که برای سومین در عرشه کشتی عقاب روی رودخانه کارون خرمشهر در حال برگزاری است تا ۱۵ آذرماه ادامه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد فضای نمایشگاه به هنرمندان صنایع دستی شهرستان آبادان اختصاص داده شده است، افزود: غرفه‌های این نمایشگاه در این دوره شاهد آثاری از کپوبافی، گلیم‌بافی، معرق، منبت، صنعت چرم و حصیربافی خواهند بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر توضیح داد: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه، معرفی دستاوردهای صنعتگران و هنرمندان این دو شهرستان، معرفی فرصت‌های اقتصادی و همچنین ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندانی است که در حفظ و انتقال این مواریث سال‌ها به فعالیت پرداختند و از ارکان اصلی فرهنگی جامعه محسوب می‌شوند.

پاک گهر گفت: این نمایشگاه در بلوار ساحلی خرمشهر، روبه‌روی بانک ملی از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقمندان به صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

 سازمان منطقه آزاد اروند، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و شهرداری خرمشهر بخشی از متولیان برگزاری این نمایشگاه هستند.

صنایع دستی مرسوم در استان خوزستان زیاد استو مردم خرمشهر هم همین صنایع را درست می کنند.

 

اگر چه صنایع دستی شهری امروزه رونق گذشته را ندارند معهذا هنوز صنعتگرانی هستند که به امر تولید ابزار و لوازم دست ساز اشتغال دارند. اموری همچون : بافت انواع پارچه، گلیم، قالی، تهیه گیوه، خراطی، میناکاری و ساخت وسایل فلزی و قلمزنی از جمله این صنایع است .
مجموعه صنایع دستی عشایری ، روستایی و شهری استان خوزستان بر حسب نوع مواد اولیه که در تولید به کار می رود به چند گروه تقسیم می شود:
– بافته هایی که برای تولید آنها از دار استفاده می شود، شامل قالی و گلیم. این بافته ها که به بافته های داری موسوم هستند در شهر های مسجد سلیمان، هفتگل، دزفول و مناطق روستایی وعشایری تولید می شوند.
– بافندگی شامل: احرامی، عبا، سیاه چادر، چوقا، پشتی، خورجین ( هورژین ) که در مناطق عشایری، روستایی و شهری مانند: شوشتر ، دزفول ، بهبهان ،سوسنگرد ، و … انجام می گیرد.

منبع: مهر 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.